tisdag 3 september 2013

Är det tråkigt att vara kristen?




Patrik spelar gitarr och jag smet undan hit,
nyser flera gånger då datorn är så dammig.

Kom hit mest för att dela med mig det jag skrev på förra inlägget om hur satan vill förstöra för oss kristna. (De andra är ju redan under hans våld, även om de inte förstår det)

På tal om det har det varit otroligt många möten och kurser och allt möjligt på sistonde,
i kyrkor, som jag inte "kännt för" att gå på
men så har Patrik tvingat mig, och jag har fått uppleva saker jag aldrig hade räknat med.

Har varit 3 möten med Mattias Lekardal, som jag är otroligt tacksam för!!
Under det sista mötet influerade en demon en alkoholist att komma och slå sönder en fönsterruta och skrika in en massa elakt.
Satan var verkligen arg över vad vi hade fått för oss där inne den dagen!

Du kan följa de flesta av våra möten genom att följa  
Mikael Sanna Enroos på Youtube.


Sen var vi på Joshua Mills möte, han har en gåva att utföra kraftgärningar!
Där han har möten brukar det komma guld, silver och diamant flingor, ibland diamanter
på publiken o så...
Och rätt som de var hände det även denna gång ( 29/9-2013 ) i betlehemskyrkan där han var på besök.. hittade film på det på youtube:




Varken jag eller Patrik såg något på våra egna händer, däremot fick jag det dagen efter.

:D

Mer då?? Är det tråkigt att vara kristen?
Det är tråkigt UTAN GUD!

I Söndags var vi på ett möte på Agape och lyssnade på en kvinna som heter
Barbro Ärling, ärligt talat tyckte jag först att det var tråkigt.
Men plötsligt vände det, då hon började berätta om sina privata erfarenheter med JHVH.
Och det blev mycket mycket intressant och vi gapskrattade i slutet av mötet.

Jag menar inte att alla möten ska vara "roliga"
men där GUD är är det alltid intressant. :) Om man älskar GUD och vill lära känna Honom bättre.

En kvinna kom och sa att GUD sagt att hon skulle ta med sig denna till kyrkan:



När hon var i kyrkan fick hon ett budskap från GUD och med det budskapet skulle hon ge denna,
jag blev den som fick den! Budskapet ska jag kanske hålla för mig själv,
vi ska inte alltid vara så ivriga på att berätta vidare allt vi får från GUD.

<3 <3 <3 <3

Det var en kort sammanfattning av en spännande tid...
Vad ska man säga? -Tack vare att Patrik tvingade mig till kyrkor..
:D

syster
//Johanna M

2 kommentarer:

  1. Jag har en fråga om gud. Om han har skapat himmel och jord så vacker. Varför tillåter han den att förstöras. Jag menar, om jag skriver en låt som är riktigt bra, då vill jag ju inte skrynkla ihop den och slänga iväg den. Jag vill ju bevara den, spela in den, låta den hållas vacker för alltid. Inte bara låta ens skapelse slängas iväg om man lagt ner sig i det. Så gud, varför skapa något så fint men inte bevara det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh vau, jag ser att du inte är en av dem som vill ställa frågor för att "bevisa" att Gud är elak eller så, utan att du verkligen är intresserad!
      Jag läste din fråga högt och Patrik svarade "GUD har gett människan fri vilja"
      1Mo_1:26 Gud sade: "Låt oss göra människor till vår avbild, till att vara lika oss. De skall råda över fiskarna i havet och över fåglarna under himlen, över boskapsdjuren och över hela jorden och över alla kräldjur som rör sig på jorden."

      ser du i bibelversen att GUD har gett ansvaret till människorna?

      GUD välsigne dig!

      Radera