lördag 9 november 2013

Träffa vår nya familjemedlem!

Herre, välsigna detta inlägg, och låt bara de som ska se läsa detta, låt den beröra läsaren och förvandla dess liv.


Hej mina fantastiska medmänniskor!
Jag har inte skrivit på 2 månader, trots att jag påbörjat inlägg har jag inte känt frid över att publicera och därför har jag inte gjort det. Få c hur det blir denna gång!

Livet rullar på, Patrik och jag är inte gifta än, det blev ingen resa till Israel, GUD lät oss välja mellan resan och en annan sak, och det var mer frid över den andra saken.
Vi har två valpar hemma hos oss nu, den ena är vi hudvärdar till och den andra har vi fått!



Jag tycker våran ska heta Ronja, Patrik vill dock att hon ska heta ett mjukt namn, Bella eller så.

En kväll fick vi en speciell överraskning från GUD, nämligen ett schema!
Jag är så lycklig över den för den ger oss en fylligare vardag och vi kan inte sova bort någon dag som GUD i sin nåd gett oss, jodå om vi verkligen behöver det, men jag hade en dålig vana förut att sova när jag var uttråkad.

Det har otroligt nog inte gått en enda dag tror jag som vi lyckats följa den exakt.
Ungefär såhär ser den ut:
8:00 vakna och duscha
9:00 frukost
10-11:00 bibel stund
14:00 Lunch
13:00-13:30 Tacksägelse.
..
..

22:00 Läggdags, bokläsning
23:00 Lampan ska vara släckt

Patrik som fick den av GUD, har själv svårast med den komiskt nog.
Han gillar när det är fritt..
Han vill vara Ande-ledd hela tiden, men jag har sagt att säger GUD en dag att vi ska göra annat så gör vi självklart det i första hand.

Jag älskar schemat, jag vill ha ordning och reda!
Igår firade vi vår första riktiga sabbath här hemma också,
det var otroligt underbart!

Yeshua uppenbarade sig och vi fick röra vid hans manteltofs!!
Jag frågade vad jag blev helad ifrån.
Och Patrik hörde ett ord som han inte visste vad det innebor
"Serotonin halten jämnades ut"
Vi hade för stunden en läkare hos oss och firade med oss och han svarade att det
är ett ämne som gör människan gladare.

TACK YESHUA!! :D <3

Patrik har börjat leda lovsång på Kraftkällan, så jag sitter här samtidigt som jag skriver och lyssnar på honom via live streamen.. Det är andra gången idag! Hehe, duktig han är!
Nervös förstås.




Kärleksfulla hälsningar till hela internetvärlden! Nu ut med voffsen o ge katten mat! :) <3


// Johanna & Patrik



1 kommentar:

  1. Vårt sätt att uttrycka kärlek stärker vår andliga medvetenhet. Att älska husdjur är ett sätt att träna oss att älska andra. Kärlek behöver utrymme i hjärta och sinne, och husdjur bidra till att bryta vår naturliga själviskhet. Jag kan säga att sättet att göra sig redo för att ha en familj och barn är att ha husdjur först. Precis som Gud gjorde en utrymme innan skapelse (Guds Ande flyttade över vattnet), så måste vi göra en andlig plats innan Guds välsignelse kan komma in i vårt liv. Grattis till de två vackra valpar ... och katt också!

    SvaraRadera