söndag 31 mars 2013

En mycket märklig kyrka som jag älskar!


Patrik har tagit mig till förmodligen en utav de bästa församlingarna i Sverige!
(Kraftkällan i Kallhäll, Stockholm)

Pastorn är en profet och undervisar på ett lite annorlunda vis ur bibeln,
Den Helige Anden talar till oss via bibeln och han lär ut vad Helige Anden visat honom.

Mötena börjar med 1 timme lovsång, sen 1 timme undervisning och efter en paus på kanske 30 min
är det 1 mirakeltimme, där pastorn ber för alla som skrivit upp sig på ett papper,
antingen skriver man att man vill ha hjälp med något eller välsignelse.

När han kallar på en får man komma fram, och han berättar vad GUD visar och säger till honom.

Det är så starkt att människor faller ihop utav GUDs kraft.

I många församlingar där GUDs Ande manifisterar sig på detta sätt,
så är det inte JHVH. Men denna församling är HELIG och REN.
Klart inte fullkomlig, men man blir inte "sjuk i huvudet" utav att gå där.
Utan man bara vet att det är sant.

Satt och grät och bad till Yeshua "Jesus" igår under pausen,
och när mirakeltimmen började så fick jag svar av Yeshua på det jag bett honom om tidigare.

En sak har jag upptäckt med GUDs närvaro.
Då man äntligen känner så stor bekräftelse, och kärlek o frid,
så ploppar självklart saker upp ur insidan som legat där o tryckt länge.

I en frisk församling, ploppar det som finns inom oss upp, för att de ska kunna bli helat.
Medans i en sjuk, oren församling läggs det mer bördor inom oss.

WOW! Välkomna att titta på gratisundervisning via internet,
eller ännu bättre.. Kom själv på ett möte!



Kraftkällans hemsida

Församlingen älskar Israel och vill föra tillbaka till kristendomens judiska rötter.
Jesus heter inte Jesus, han heter sitt judiska ursprungsnamn YESHUA!<3

//Johanna




1 kommentar:

  1. Hej! Brukar du fortfarande gå till Kraftkällan? Är du kanske medlem där? Jag har kollat på deras videor på Youtube, och jag vill SÅ gärna besöka denna underbara församling! Det resonerar precis med min ande och kallelse. Jag bor i Finland och vill åka över till Stockholm och gå dit (behöver befrielse, helande etc), och jag vill också gärna lära känna andra trossyskon, så jag undrar om jag kan hitta nån kristen i Stockholmsområdet såhär över nätet, som också gillar att lära känna andra, som kanske skulle ha lust att låta mig övernatta hemma hos dem... :) Har inte råd med hotell och gillar som sagt att träffa och umgås med andra likasinnade. :) Jag mejlade församlingen om det men fick inget svar. :/ Ifall du också gillar att vara social så kan du mejla mig på: marisode@abo.fi

    /Maria

    SvaraRadera