måndag 1 april 2013

Ett inlägg utav Patrik om sista tiden:

Jag frågade Patrik om han hade någonting han ville dela på denna blogg.

Han frågade Yeshua "Jesus" som började visa visioner:

-Jag får se änglar som blåser i horn och säger "förbered er, tiden är inne då Yeshua kommer tillbaka"

Herren säger:
Lura inte dig själv där du tycker att allting är så väldigt okej.
Finns bara två riken, antingen så lever du i GUDS rike, eller så lever du i satans rike.
Gör upp med all den synd som du har.
Kom inför honom och böj dig. och Yeshua ska rena dig, helga dig,
tiden är väldigt väldigt nära för förlossningen,
var vaken och besinnad, djävulen går omkring som ett rytande lejon.

Så får jag se en jättestor vision nu:
Det är ett stort mörkt lamm,

Herren säger:
var vaken det är inte tid att sova, fienden går omkring som ett rytande lejon.
Ser vem han kan uppsluka.
Vakna ni som sover, det kan vara ett lamm ett svart lamm, som vill komma för att förvilla dig.

som kommer för att stjäla slakta och förgöra. Fienden är väldigt rädd nu
eftersom hans tid är väldigt kort. och han ska kastas ut från det här landet.


-Yeshua började prata till mig om Matteus 24 nu.


Patrik kollar på mig och frågar mig "Vad står det om där?"
Han öppnar bibeln och drar in andan djupt då han blir rörd utav vad han får se.
Kapitlet handlar precis om Yeshuas åtekomst och den sista tiden.

Han börjar läsa igenom kapitlet för mig:

Det svarta lammet är falska messias. (Matt 24:5)

Jag upplevde precis det här när jag läste kapitlet att:
Var inte rädda även om ni hör krigslarm och olika rykten,
därför att tiden ändå inte är kommen än.
Men ett bevis på att vi lever väldigt nära för Yeshuas återkomst.

När Patrik läser om änglarna som blåser i basuner (i vers 30!) Lägger  han ner bibeln för en stund och
lägger sin hand på bröstet "Hör du!? Det här var precis vad jag såg"
"Jag bävar nu!" säger han.

Det är en tungt budskap, och texten han läser känns mer levande än någonsin, för oss båda.


Jag ser explosioner i luften, i andevärlden. Säger Patrik.
och nu ser jag Daniel, du vet när det tog 40 dagar innan bönesvaret kom till honom.
ibland tar de tid innan man får bönesvar,
vänta in den rätta tiden, Yeshua är alltid trofast och rättfärdig.
Vi ska vara tålmodiga o uthålliga i loppet
vi lever i en strid, men vi ska inte fokusera på striden.
Vi ska fokusera på Yeshua, tiden är nära...

Patrik håller sina händer uppåt samtidigt som han har armbågarna fortfarande på armstöden.

.. då Yeshua kommer för att hämta sin brud.
Gör er redo, låt er få tvättas rena.
Ödmjuka er under min starka hand, den som ödemjukar sig den ska bli upphöjd.
Den som upphöjer sig ska bli förödmjukad
Åter igen tror jag Yeshua vill säga rena era hjärtan, rena era liv.
Kom upp på berget. (Berget är ett symbol på det allra heligaste, vilket innebär att du tar emot uppenarelse och ljus och härlighet)
Låt Yeshua få fylla er med sin ande.

Om du inte låter honom fylla dig varje dag med sin ande, så kan du inte se vilken väg du ska vandra.

Patrik tittar på mig o frågar "vad har du skrivit för något?"
Han var så i anden att han inte minns vad anden talade genom honom

Han får ett till bibelord nu:
1 Kor 4:4,5

Där kom en till vers om att Yeshua kommer!

"Gode GUD alltså! det är så tufft när du skriver."
(Det blir så starkt!)
Säger han och andas tyngre.

2 Kor 4:6

"Förstår inte det här"... säger han, han föreslog att vi skulle vänta med att publicera det här.
Men jag insisterade att sånt här ska man inte vänta med.

"Blir så fylld utav GUDs härlighet, det är så starkt"
säger han och börjar att be i tungor för andra gången.

"Jag pallar inte mer nu", han håller händerna på pannan och blåser ut.
Han får känna det rent fysiskt, JHVHs närvaro blir så verklig omkring honom.

Men GUD ger mer:

Det är väldigt viktigt att vi som Guds barn, väljer rätt dörr
och att vi verkligen blir ledda utav GUDS Ande.
Inte av piskan.

GUD leder men djävulen tvingar.

"Klarar inte mer nu" säger han återigen men så säger han:

När ni ber, Säger GUD nu,
så ska ni inte vara som hycklarna som älskar att stå i gatuhörn
utan gå i det fördolda
då ska er himmelske Fader belöna er, välsigna er.

............
Amen.

Han börjar be saker för sitt eget liv och mitt, som jag inte får skriva ner.
Kort sagt.. ett rop efter mer utav GUDS nåd.
-------


//Johanna och Patrik

1 kommentar:

  1. Denna några ord är bara att välsigna er både i Herrens Namn. Människan kan aldrig avskilja vad Gud har sammanfogat. Jag är mycket glad för att se er båda. Vi kommer att hålla kontakten.
    Pedro och familj

    SvaraRadera