lördag 9 augusti 2014

Ett inlägg från Yeshua.

Plötligt  upplevde jag Ruach Ha Kodesh (Helige Anden) säga att jag ska skriva ett blogginlägg,
"skriv om mig" sa Yeshua.

Långt innan ni finns till, eller någonting som finns här på jorden, så fanns jag.
En del utav evigheten är jag, överallt.

Sen en dag, bestämde vi oss att det ska bli mer koncentrerat,
Vi skulle få en form, en gestalt, flera gestalter flera former,
det finns en del av mig i allting, överallt och i alla,
men min fullhet i kroppslig form är Yeshua, honom ni kallar för Jesus.

Jag fanns till innan jag kom till i fysisk form, och jag är fortfarande till.

Jag finns i personen som sitter bredvid dig på tåget,bussen,
Jag är i tiggaren som många går förbi,
Jag är även i dina närmaste och i dig.
Allt handlar i grund och botten om mig, det är i mig, du hittar din sanna identitet,
det är genom mig du endast kan göra de mäktiga saker jag förutbestämt att du ska göra.
Förstår du inte, det är genom mig, bara med min hjälp som du överhuvudtaget kan finnas till och andas, du kan inte ta ett enda steg utan mig.

Ändå klagar människor och undrar vart JAG är.

Redan innan världens skapelse var jag offerlammet som slaktades för att människor ska ha evigt liv.
För att människor skulle förstå detta, behövde det även ske i den fysiska världen,
de behövde ha uppenbarelse om synden innan de förstod värdet av det jag gjort.
Det Fadern gjort, med mig.

Jag skulle ta på mig all död, sorg och smärta, så pass att jag blev allt detta i mig själv
för en stund. Sorgen du har, har jag känt av, smärta och död är inget okänt för mig.

I det ögonblicket du plågas av något, är inte du så långt ifrån mig. du tror jag övergivit dig.
Nej, det är den sorgen du bär i dag, den är den samma som jag bor på för mer än 2000 år sedan.

Det är den synden du nu faller i, fallit, som jag såg redan när jag hängde inför döden.
Jag är allvetande, jag är en del av alla, jag visste vad du skulle tänka och göra redan innan du blev till.

Jag bestämde vad du skulle heta.
Du är dyrbar för mig.
Tro inte att jag övergivit dig.
I din situation om den än är mycket svår, bär vi den tillsammans.
den är bara tillfällig.

Utan det negativa, utan fruktan och oro kan man inte fullt ut förstå vad frid är.
Saker och tings raka motsats finns även det, för att upphöja och förhärliga det som är det goda.
Genom det formas ni, och blir ljusbärare, ni bär på allt jag kallat er att bära.
Bundenhet, många människor är bundna.
Bundna i ilska, vrede, sexuella begär, lusta, bundna i olika sjukdomar.
Ja, även det har jag tillåtit för att människan ska förstå vad sann frihet är.
Sann frihet är inte att göra det man har lust till, sann frihet är att göra vad min Ande vill göra.

En stund är bestämt, men jag har även satt ett datum och tid då det är nog.

Därför kan ni slappna av, döm inte varandra utan älska varandra trots varandras svårigheter.

En dag är du färdig att förhärliga mig.
Men skolan måste genomgås.
Man ser inte på svagheter vem av er är närmast mig, jag är inte långt ifrån någon.
Även i den ofrälste människan har jag min gång.

En dag ska alla knän böja sig och bekänna mig som sin Adonai, sin Herre.

Skulle jag bara vara de dödas Herre?
Jag är Herre över satan. Han har inge makt över mig.

(Min fråga till dig Yeshua, hur kommer det sig att vissa tar självmord, är det din vilja?)

Allt som sker har min tillåtelse, men är inte min vilja,
du förstår för att liv ska kunna uppskattas och bli förhärligat, måste även död finnas.

En människa som dör utanför GUDS plan, har avsagt sig den lilla delen som var ljus i dom,
den delen som jag representerade. Utan mig kan ingen leva.

Jag vill bli större bland er, med min kärlek, frid, mitt ljus, min karaktär.
Helga er, bli som jag, ta emot mer utav mig.
Lär er att förtrösta på mig och tacka mig även om er arm skulle kapas av,
jordelivet är en skola. Målet är helgelse frid, ja allt som är gott.

Gråt, men tappa inte hoppet.
sörj, men gå inte ut i förtvivlan.
Klaga inte utan se upp hit in i det oändliga och få er kraft och tröst av mig.
Jag är er Yeshua. Jag gråter och sörjer med er.
Men den smärta som här måste utstås är ingenting i jämförelse med all de lycka och glädje som väntar mina trogna. Förbli trogen. Jag är här!

Ja all mörker, dysterhet har jag lagt där, för att du ska se skillnaden, vad det är
med mig och utan mig.

Nu när du vet allt detta, låt mig vara stor i dig idag.
Ja finns i dig, låt mig ta över.
Om nån behöver kärlek, vill jag genom dig visa denne det.
Du ska inte  göra det, utan låta mig göra det genom dig,

Gå ut i ännu en dag av svårigheter, motstånd och smärta,
men gå inte ut ensam längre.
Bär med dig kunskapen om att jag är med dig och tillåter det,
för ditt eget bästa.









1 kommentar:

  1. Det är underbart att uppleva att vi är alla uttryck för Gud. Känslan av avskildhet är en illusion som produceras i våra fysiska sinnen. När vi blir i stånd att uppfatta den andliga världen, så ska vi inse att universum har mycket fler möjligheter än de som godtas av vårt rationella sinne. Gud genomsyrar och transcenderar hela universum!. Och vi är på Gud, eftersom vi är i Honom, vi flyttar i Honom, Ha vår varelse och vår existens i Honom. Jag är i dig och du är i mig. Du är en kompletterande medvetande om mig, precis som jag är en av dina kompletterande medvetande. Mvh

    SvaraRadera