lördag 2 augusti 2014

Människan är en ande i Andevärlden. -tankars kraft.

Jag har fått nya lektioner av YHWH när det gäller Andevärlden den senaste tiden som jag nu behöver dela med mig utav.

I och med att jag fått arbete efter flera år, har jag kommit in i nya upplevelser och erfarenheter.


Var inte nöjd med att ha en tro på GUD.


 En allmän kristen person, tror på en GUD där uppe, men har noll koll på hur det fungerar i Andevärlden runtomkring oss.
GUD är en Ande, och all materia runt omkring oss är fött från Anden i Andevärlden.
Om vi tar en sak som ett skrivbord, så tror människor att det är en viss person som uppfunnit det,
men det är i Andevärlden en ide har getts till en person så att den kunde göra en sådan.
Ett skrivbord är en god sak,
sedan kan vi ta att röka tobak, tror du den iden ursprungligen är från den goda eller onda sidan?

Här vill jag lägga till en intressant detalj, det står att GUD skapat allt?
hur kan GUD ha skapat giftiga saker? Har inte även Han gjort maryana växten mm?

Såhär står det i skrifterna:
1Mo_1:29  Och Gud sade: "Se, jag ger er alla fröbärande örter på hela jorden och alla träd med frukt som har frö. Detta skall ni ha till föda.

Vi ser alla frukter och örter var ursprungligen goda, bra för oss.
Men efter syndafallet då Adam och Eva var syndade mot GUD skedde en stor förändring,
Adam och Eva gav makten åt satan,
mörkret fick ett stort välde över jorden och nu kom sjukdom, död, plåga in i världen.

Men en dag kommer allt att återställas,  när allt blivit underornat Jesus YESHUA (Yeshua är Jesus ursprungliga namn):

1Ko_15:28  Och när allt har blivit lagt under honom, då skall Sonen själv underordna sig den som har lagt allt under honom, för att Gud skall vara allt i alla.

Allt är skapat av GUD inget och ingen finns till utan Yeshua vilken genom allt är skapat:

Joh 1:1  I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud.
Joh 1:2  Han var i begynnelsen hos Gud.
Joh 1:3  Genom honom har allt blivit till, och utan honom har inget blivit till, som är till. 
Joh 1:4  I honom var liv, och livet var människornas ljus.
Joh 1:5  Och ljuset lyser i mörkret, och mörkret har inte övervunnit det.


Upp_21:4  Och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer och ingen sorg och ingen gråt och ingen plåga. Ty det som förr var är borta."


Vi lever i en tillvaro där mörkret och ljuset kämpar emot varandra,
och det finns ingenting som inte är influerat av antingen det ena eller det andra.

När vi förstår denna detalj, att allt är fött i anden, antingen av den onda eller goda sidan,
kan man lättare avgöra vad man ska ha i sitt hem, vilka tv-program o filmer man kan se på,
om man ska läsa horoskopet eller inte.
För de av er som kanske inte fått den uppenbarelse:
Man finner svaret i bibeln:

"gå inte till spå-andar och sök efter svar, gå till YAHWEH (Guds namn)"  (Jes 45:11,12)

"gör inte avbilder (statyer) av något som finns på jorden eller i himlen ty JAG är er GUD."
(2 Mo_20:4 och 3 26:1)

ty JAG är er GUD. Så fort vi gjort någon skulptur och i våra hjärtan tänker "wau" om den,
så har det blivit en avgud.
Det här är inget som allmänkristna vet om,
jag har fått den andliga urskiljningsgåvan av GUD och har tydligt känt andemakter i statyer hos kristna.
Hon en väninna så välte en staty på en naken manskropp en utav de första nätterna jag sov där.
Precis som i en bibelberättelsen om statyn som välte gång på gång.
En kvinna berättade till mig att hon hade en staty av Jesus som hon tyckte om,
men YHWH sa till henne själv "Jag är ingen staty"
Så hon slängde ut den.

Tankars makt.



När vi förstår detta får allt en större betydelse, plötsligt spelar saker roll som vi förut trodde att det kvittade för GUD. Detta är något som jag önskar varje kristen förstod som lever i sin fantasivärld,
där GUD bara är någonstans uppe i himlen och bryr sig inte om alla detaljer i våra liv.
Jag känner mig faktiskt arg på detta, förutom av kristna får fel svaga tråkiga syn på GUD,
så influerar det även dem runtomkring (icke-kristna) att tro sådant om GUD.

Men nu har jag en blogg och ska lära er mer om detta!

Jag gick till jobbet en dag, jag hade tagit på mig kläder som jag kände mig fin i,
men plötsligt känner jag en stor fördömelse komma över mig,
"såhär kan jag inte gå klädd, jag är tjock!"
Detta hände 2 dagar i rad, och då GUD börjat öppna mitt försåelse för andevärlden
så insåg jag var det kom ifrån.

Det är så att när människor bara TÄNKER negativt blir det en förbannelse i andevärlden som sänds emot mig.
Jag var nöjd, men någon eller några människor tyckte jag var för tjock så de tänkte det, dömde mig och jag fick plötsligt känna mig jätte hemsk och eländig i mitt utseende.

Detta är en mycket intressant uppenbarelse.

Dels förstår vi hur och varför en mobbad person kan må så dåligt.
Och så förstår vi också hur positiva tankar kan påverka!

Förut om jag gick förbi någon person med tex stora utåtstående tänder med stora glipor,
kunde jag tänka tycka känna va fult. Sedan kom jag på min egna tanke och började välsigna personen och dennes tänder istället.
Men nu har jag kommit till nästa nivå:

Det finns inga fula människor!

Det är ett stort mirakel med en människa,
människan är en skapelse av GUD, den har två ögon, näsa, mun, öron..
och en själ.
Vilket redan i sig är helt otroligt. Det är vackert!

Sedan om proportionerna inte är exakta, om något är för litet, stort eller snett,
påverkar inte det vackra. Det är en unik skapelse. Vau!

Förstår du min vän? Det finns ingen ful människa.

Bibeln bekräftar att tankar har sådan makt att det går att känna i sin ande:

Mar_2:8  Jesus YESHUA kände i sin ande att de tänkte så för sig själva, och han sade till dem: "Varför tänker ni så i era hjärtan? ...

Jag vill tillägga en sak, ibland kan en människa ha en otäck atmosfär som skapar negativa känslor, en närvaro över sig, glasaktig blick, kanske väldigt märklig klädsel som är  m.m det är inte själva människan utan en andemakt som påverkar dessa saker.


Denna lära bekräftas också av denna vers:

Mat_5:28  Jag säger er: Var och en som med begär ser på en kvinna har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta.

För först ser du en person, sen får du känslor och tankar.
Om du sedan fantiserar att du ligger med denne gör du fel, (ja att se på porr är fel)
vi ska bara ha begär till 1 person, den vi är gifta med.



Apg_8:22  Vänd dig därför bort från din ondska och be till Herren. Kanske skall han förlåta dig vad du tänker i ditt hjärta. 

Nu mina kära,  vackra medmänniskor, systrar och bröder har vi fått en djupare förståelse kring
tankars kraft. Och därmed ökar vårt ansvar inför YHWH att göra det som är rätt.
Men det är inget negativt, för när ljuset blir starkare i oss och vi blir mer och mer lik Yeshua,
kommer människor dras till oss som flugor.
Vi har något som de inte har,
vi har kärlek och djupare förståelse över livet, vi har större glädje för vi vet att GUD är nära och bryr sig.


Här är en uppmuntran från GUD:





Genom denna otroliga händelse, ville GUD uppmuntra oss att om än allt faller, så står Han.
De andra blommorna håller på att vissna bort, men blomman i mitten står än idag.


// Johanna Mikkola med hjälp av H.A (Helige Anden)











































2 kommentarer:

  1. ja det kanske var därför Gud straffade mig eller tillät det kanske när jag för en gångs skull (varken före eller efter) råkade komma i vägen för en grupp av mina klasskamrater på en skola jag gick då, som stod och retade en kille som kanske inte hade så passande byxor på sig. (som om jag hade det, vi fick skänkta kläder den tiden ända upp till det jag gick ut nian eg. ) och när då det ringde in så fick de tag i mig så jag kom framför dem och de pressade mig framför dem själva (fegt ja men) och ropa sen nåt åt han som stod i hörnet till skolväggen, och då gjorde jag det stora misstaget att i farten sas. gjorde precis som de (jag som alltid har gått emot massan både före o efter detta och gått emot totalt de som var dum mot andra) men då fick jag den "smäll" och den skada som än idag plågar mig nästan ständigt, han kastade en snöboll full med sten och is i ilskan då mot gruppen, men genom att jag kom just då framför den gruppen och det just då ringde in, så fick jag den på mig och jag förlorade min äktenskapliga lycka där.. medans alla andra varken såg eller hörde mig, utan alla sprang in till klassrummet, även killen som också gjorde det samtidigt. Jag sjunk ner totalt sänkt och sen lyckades jag ta mig in till den lektionen som var den sista på dagen, men sen blev jag nästan dödssjuk med en massa plågor och följdverkningar. Blev bl a jättesmal ja tanig i väldigt många år tills jag kom till en plats där jag försökte träna mig o börja jobba. Ja ett litet ögonblick utan din egen översyn eller förmåga till att hindra det, kan åstadkomma ett helt livs förstörande. Och det "bara" för ett par byxors skull, och tonåringars sätt att försöka få till nån slags utseendemässigt riktbarhet. Gick i 7:an just då.

    SvaraRadera