söndag 10 maj 2015

En troendes samarbete med änglaväsen.


PappaGUD vill för denna tid ge oss detaljerad information om Honom och det som tillhör
det Andliga, vi kommer kliva in i en tid som är mer andlig än någonsin.
Det kommer finnas skolor för barn med inriktning i många religioner.

Människor har haft och kommer få uppleva mer utav de andliga,
och nu vill pappaGUD visa sina barn vad som egentligen rör sig bakom "scenen."


Hur många änglar och fallna änglar finns det?


I Uppenbarelseboken finns det en vers som avslöjar hur många änglar som föll med satan.

Upp 12:4  Hans stjärt drog med sig en tredjedel av himlens stjärnor, och han kastade ner dem på jorden.

1/3 av alla änglar är fallna, de tillhör mörkret och är under satans välde.

2/3 är goda väsen.


Av de fallna änglarna finns det inte tillräckligt många för varje person på jorden,
utan i mörkrets rike, gehenna gör satan upp strategier och planer vilka demoner får som uppgift att stjäla slakta och förstöra i en viss människas liv.
De prioriterar förstås de troende, för de troende bär på GUDS ljus som de absolut inte vill ska sprida sig.
Fallna änglar bönar och ber att slippa få en person som är stark i anden.
Personer som lyser i Anden så att inte andemakter kan se eller vara i närheten av dem.

De fallna änglar som  misslyckas med sitt uppdrag får utstå tortyr i helvetet som straff.

OBS:
Änglar skapades innan vi fanns till i det fysiska,
redan innan satan fallit från sin uppgift och position i Gud rike.
GUD är allvetande och visste hur de senare skulle bli.

En fallen ängels uppdrag:



Den fallna ängeln studerar en människa för att hitta in en öppning in i dess liv,
d.v.s ett grått område. en svaghet.
T.ex kan en svaghet vara för en man, en utmanande klädd kvinna.

Då ser fienden till att sådana dyker upp i mannens liv för att han ska falla i synd.
(1 Ko 6:16-18)

Synden ger andemakter en öppen dörr in i en människa.

Mörkret ser till att troende inte läser bibeln, inte ber, genom att man plötsligt t.ex blir trött, telefonen ringer när man ska göra det ...man har fastnat i Facebook eller vill bara se på tv. de har massor med knep.
När man inte får i sig den Andliga näringen blir man svagare i Anden, man kommer längre ifrån GUD.


I början när jag var ny och började läsa bibeln, uppenbarade sig en andemakt till mig på
natten och torterade mig. Jag fick lixom ryckningar i en och samma muskel
jag kände av det i drömmen och såg andemakten i drömmen,
Jag befallde den att lämna och när jag vaknade kände jag av den i ryggen men den lämnade mig när jag var vaken.
Det var jätte jobbigt, men jag fortsatte att läsa bibeln och den gav sig.

Det var jobbigt att läsa bibeln i början, men nu är det som att läsa GUDs dagbok.

Efter förra inlägget jag skrev, hamnade jag i en kortare depression och det kom en andemakt till mig inatt i drömmen,
denna gång rörde den inte mig utan jag bara kände dess närvaro.
Den löd inte mig när jag befallde den att gå.

GUD är alltid nära, GUD sände Patrik till att komma och väcka mig ut ur situationen,
och vi befallde den att lämna.
Sov gott resten av natten.

OBS! Fallna änglar kan INTE läsa dina tankar, men de kan se om ljuset i dig blir svagare eller starkare (vilket påverkar om du tänker GUDS tankar eller inte)


GUDS Änglar i praktiken:

Vanligtvis har en människa en eller två skyddsänglar.
De finns utsända till en redan när man är i sin mammas mage,
de följer en genom hela livet.

De glädjer sig när du har framgång i det Andliga, det som är rent (för de blir mindre jobb för dom)
Vissa personer har änglar som byter av varandra, för att de ska få vila och leka av sig emellanåt.

Änglar har olika personligheter, de har sina favoritfärg och uppe i Guds rike, har en del av dem även egna husdjur. Många änglar anpassar sina intressen efter den människas som den är i uppdrag att beskydda. Det blir lite som att du är en inspirationskälla för denne.

Den dag vi lämnar vår kropp får vi se våra egna änglar, och de kommer att vilja prata med dig.
"Varför gjorde du sådär den gången, jag försökte ju varna dig flera gånger?"

Men vet att en ängel varit i farten när någonting som logiskt sett skulle slutat illa,
slutade ändå bra.
Jag höll på att drunkna i ett folktomt badhus som liten,
då en man kommer och lyfter upp mig, och medans jag gnuggar ut vattnet ur mina ögon och tänker att jag ska tacka honom så försvinner han och är helt borta.

En kvinna skulle åka iväg, men känner hur något fysiskt puttar till henne varje gång hon går mot utedörren. Hon förstår varningen och låter bli att gå.
Senare hör hon om jordskalven som gjort en stor spricka tvärs över motorvägen hon skulle åkt på.

Jag och Patrik har en bekant som plötsligt kände en smäll på rumpan,
han trodde först det var fienden, då GUD sa till honom att det var ängeln som menade att han skulle skynda på.


Majoriteten av alla gånger vi skulle råkat illa ut, vet vi inte ens själva om.


För denna tid på jorden har antalet änglar utökats för troende till sju, åtta st.

Psa_103:20  Lova YHWH, ni hans änglar, ni starka hjältar som utför hans befallning, så snart ni hör ljudet av hans befallning. 


Det finns många typer utav änglar:

Kat Kerr har fått av GUD veta att det finns olika stammar bland änglar.
Jag vet bara om 3 olika stammar än så länge,

Änglar med fysiska kroppar.
Exempel ur bibeln:
Melkisedek.

Heb_13:2  Glöm inte att visa gästfrihet, ty genom gästfrihet har somliga fått änglar till gäster utan att veta om det.


Änglar som ser "normala" ut (ungefär som vi)



Luk 24:4

Serafer är som vanliga änglar men har 6 vingar.
De är "heligare" än vanliga änglar då de är nära GUD konstant.


Änglar som inte ser normala ut:

Det finns mängder av väsen som de flesta skulle skita på sig om de fick se. (ursäkta språket)

Bibeln nämner på många ställen keruber,
de keruber som beskrivs närmast är de med fyra ansikten (ett på varje sida utav huvudet)
och har sina vingar fulla utav ögon som ser.

(påfågeln är skapad som en liknelse till dessa)


Det finns 7 st av en sort som bara ser ut som ett stort öga:
"dessa HERRENS sju ögon som far omkring över hela jorden.." (Sak 4:10 , Upp 5,,60)
Dessa kallas för GUDs 7 andar.

Det finns dessa som när de åker ut på uppdrag ser ut som ett enda stort skepp,
men på platsen blir miljontals egg som fienden måste fly.

Det finns änglar så stora att de kan hålla vår planet i sin hand.
(Guds rike är större än vårt galax.)


De som ser ut som lejon i ansiktet, enögd jätte, m.m



Änglar kan synas med fysiska ögonen uppe bland molnen ibland,
då de kamouflerar sig i moln för fienden.



Änglars uppgift:



Änglar älskar att strida!
De bara väntar på att vi ska be ut saker, tala ut vad de ska göra.

En troende person strider egentligen aldrig i sig själv,
utan det är änglarna som strider det den troende talar ut.

Men de finns änglar som inte strider, vars uppgift är att skriva upp, eller spela in det vi säger.
De som kommer med budskap från GUD,

De kan komma med olika närvaron,
precis som mörkrets änglar kan:

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/bostadsomr%C3%A5det-p%C3%A5verkar-barns-psyke/ar-BBjpnv4?ocid=mailsignoutmd



Vår uppgift är att sammarbeta med dessa.
En ängel från GUD skulle ALDRIG tillåta att du tillber denne,
vi får prata med dom, men vi ska pröva vilka som tillhör Yeshua(Jesus) och vilka inte.

Islam och Mormonismen är exempel på religioner som startats p.g.a av en mörkrets ängel kommit förklädd till dem som ljusets ängel och bedragit dom.


Du som änglars arbetsledare:


Patrik fick från GUD att när en fallen ängel dödas av en GUDS ängel,
så hamnar den i helvetet och kan inte komma upp till jorden mer.


En troende person som börjar använda sin auktoritet,
som inte accepterar något mörker i sin närhet,
får större änglar som arbetar för denne,
tillslut även hela armeer av änglar.

Det satan gör på jorden idag, har vi troende auktoritet att stoppa!

De naturkatastrofer, som är från satan,
ISIS, ledningen över landet... allt allt allt!

Du kan börja med att befalla änglar hålla ditt hem beskyddat idag,

En kvinna hade som vana att tala ut att hon stryker lammets blod över hennes lägenhet varje dag och
hon BEFALLDE allt mörker att försvinna!

Hennes son såg en demon flyga ut, och efter några dagar skiljde sig deras grannar.

Det var en andemakt med uppdrag att splittra familjen som kommit.

Du kan begära frälsningens änglar till det område du bor på.
Du kan be att sjukdomar håller sig ifrån dig och dina släktingar.





Det finns miljontals änglar runtomkring jorden som väntar på att få arbete.

DET ÄR DAGS ATT VI SLUTAR LATA OSS,
VI HAR MAKT ATT GÅ EMOT ALL FATTIGDOM, KRIG, MÖRKER SOM FINNS!







Upp_5:5 ... "Gråt inte! Se, lejonet av Juda stam, Davids rotskott, har segrat.."


Joh_12:46  Jag är ljuset som har kommit till världen, för att ingen som tror på mig skall bli kvar i mörkret.


Joh 1:5  ..ljuset lyser i mörkret, och mörkret har inte övervunnit det. 






PappaYah, tack för att jag fick skriva detta inlägg,
jag ber att de som kommer in på min blogg ska komma in i din närvaro och
att mörkret är bundet när de är här inne så att de kan ta emot det som är från dig.
Jag tackar dig Fader för att du sänder ut änglar som strider för dem så att de kommer
in i sina ultimata uppgifter och kallelse här på jorden.
Jag ber att varje person som kommer in här ska bli mäktiga krigare i anden,
jag ber att du sänker bönens ande över oss och låt oss vandra i bön.
Tack för änglar som bär din närvaro, fridens änglar in i våra liv.

Låt oss få änglar som bär på helande och frälsning, kopplade till oss.

Kom och inge dina barn med trygghet, mod och glädje.

I Yeshua Ha Mashias namn!

(Jesus Kristus namn)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar