söndag 24 maj 2015

Kristnas förakt mot GT, hindrar dom att möta FADERN


Vet du om att GUD är en kärleksfull GUD?

vet du om att Han alltid är och varit kärleksfull?

Bakom varje gärning och ord som GUD uttalat finns en kärleksfull pappa,
som ser långt utöver vad en människa kan tänka och förstå.

Även när dödsdomen kom över personer och folk så var det för att GUD visste att det var det absolut bästa.
GUD vet att om en person hamnar i livsfara och i dödsögonblicket och endast då, skulle ge upp och omvända sig och ropa till GUD i sitt inre och tack vare det kunna kliva in i evigheten.

GUD såg att det var bättre att Ananias och Safira fick sin dom,
så att människor skulle frukta Honom än att människor skulle börja förakta GUD och leva i synd,
och inte komma in i evigheten.


Bakom uttalanden i GT, bakom varje lag och bud finns kärlek,
hur skulle Jesus YESHUA annars kunna sagt att ni uppfyller GT genom att leva i kärlek:


Mat 22:36  "Mästare, vilket är det största budet i lagen?"
Mat 22:37  Han svarade: "Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd.
Mat 22:38  Detta är det största och främsta budet.
Mat 22:39  Sedan kommer ett som liknar det: Du skall älska din nästa som dig själv.
Mat 22:40  På dessa två bud hänger hela lagen och profeterna."





Yeshua kom inte för att ta bort lagen genom att fullborda den, som någon översättning säger.
En annan översättning säger inte fullborda, utan uppfylla.
Det är en stor skillnad mellan dessa två ord.

Om lagen inte gällde som är kärlek av vår YHWH,
gäller inte Yeshuas sammanfattning av det heller i orden älska YHWH, din nästa och dig själv.

Vi är mer angenämna till att hitta orsaker till varför inte gamla testamentet skulle gälla längre,
än att hitta grundorsaken till att pappaYAH gav de buden.

(Jag är fullt medveten om att allt inte görs på samma sätt nu som då,
t.ex att offra djur, men mycket gäller fortfarande. De finns fortfarande synd och behov av syndoffret -Yeshua.)


Att förakta GT är att förakta GUD:

Har du någon gång i början på en ny relation fått se gamla foton, kanske filmer på din nya bekantskap?
Speciellt om man är förälskad i en person är man intresserad av allt som har med denne att göra.
Vem är dina föräldrar? Vad jobbar dom med? Vad har du för utbildning?
Vem är din bästa vän? Hur ser ditt liv ut?
Om inte dessa frågor intresserar så är du nog mest ute att få självisk bekräftelse.

Ska man leva ihop resten av sitt liv med en person, är det till stor del till fördel att veta dennes tidigare erfarenheter, vem personen innerst inne är.

Det har med kärlek att göra,
vårt intresse för HELA bibeln har med vår kärlek till GUD att göra, att vilja lära känna Honom, att vilja förstå allt på djupet.




Den största, mest hemska konsekvens med denna förakt till rötterna är att de hindrar oss att lära känna pappaGUD personligen och komma närmare Honom.



Det är sabbat nu, de flesta troende vet att de är ett utav de tio budorden att helga och vila sabbaten.
Sabbaten är dagen GUD har speciellt utvalt och välsignat och HELGAT.
Enligt den ursprungliga kalendern är det sabbat från Fredag kväll till Lördag kväll.

Dagen vi inte behöver anstränga oss särskilt för att komma in i en Helig atmosfär, (mer än att kliva in i Anden) utan då Pappa faktiskt redan är här och bara väntar in oss.

Jag känner en mycket fantastisk närvaro,
närvaro som lär mig om de judiska STARKA rötterna till vår tro, en närvaro som vill uppmana människor till att söka sig dit, för att få den starkaste och mest personligaste möte med världens Skapare, de mest smordaste stund man någonsin kan få uppleva.


Jag vet det, för jag har testat detta.


Gamla testamentet och nya testamentet ses som "varandras motsatser"
men egentligen är nya testamentet ett FÖRNYAT förbund.
Genom GT ser man flera olika förbund, ett utav förbunden var att GUD aldrig mer skulle låta hela jorden dränkas av vatten och förbundstecknet syns än idag på himlen som regnbågen.

Menar du att det inte skulle gälla längre?....

Summan av ordet är sanning.
Jag älskar hela bibeln, och söker mig till rötterna där jag fått möta YHWH (uttalas YAHWE.)
Nu ska jag hjälpa dig att komma in under den messianska smörjelsen och få uppleva och känna Hans närvaro som aldrig förr:


PRAKTISK HANDLING:


De personer som nu blivit positivt berörda av det jag förmedlat vill ha mer vill jag nu att ni tillsammans med mig, utför en praktiskt handling.
Denna handling står inte i bibeln att man ska göra, men den går inte emot bibelns riktlinjer och det är på detta sätt jag fått uppleva FADERN.

Har du någonsin knäböjt fysiskt inför världens Skapare?


Att knäböja inför GUD har vi blivit för bekväma med, men det är en proklamation i andevärlden om att du ödmjukar dig inför den Allsmäktige.
"Jag är villig att böja mig inför Din vilja, låt Din vilja ske och inte min"



-Jag vill nu att du sätter på låten jag lagt till här nedan.

-Om du är kvinna, ta något över ditt huvud. (1 Kor 11:3-5)


-Gå och lägg dig på mage på golvet 
(en mer ödmjuk position finns inte i det fysiska)
helt ok att ligga på matta, filt,  täcke.


Be inte, utan bara vila och ta emot vad GUDS Ande har för dig.
Vissa personer behöver upprepa den här övningen för att komma ifrån sina tankar och börja slappna av och verkligen börja känna något, andra kommer upprepa den för att det är så otroligt fantastiska saker som sker :) även OM man inte skulle uppleva något speciellt så sker det saker i Anden.



(Släck gärna ner rummet när du utför denna praktiska handling..ev tänd värme/stearingljus)









Skriv gärna ner vad du upplevde här nedan i kommentarer.
Även jag ska göra det.

Jag gjorde detta 3 gånger, detta hände mig:

Gång nr 1.)
Jag lade mig ner på en filt, med talliten över mig.
Jag kände hur det var som om hela rummet fylldes utav änglar.
Mobilen ringde, men jag ignorerade det.

Gång nr 2.)
 Höjde volymen lite, släkte en lampa. Jag fick se en glimt utav GUDS tron.
Jag började få fysiska manifestationer (p.g.a härligheten är för stor för våra kroppar)
ryckte till och så. Gud är all energis källa, våra kroppar tål inte den styrkan fullt ut.
Sen plötsligt kände jag pappaGUD precis ovanför mig sänkte sig närmare mig.

Gång nr 3.)
Drog för en gardin, höjde musiken ytterligare.
Hade lite svårt att lägga mig ner p.g.a härligheten.
Närvaron är en aning skrämmande påtaglig, men det är helt underbart och skönt.
Man kommer ifrån här och nuet in i evigheten.

Testade att ta av mig thaliten, kände fortfarande närvaro men den var inte lika påtaglig.





Jag är född i en kristen familj, uppvuxen med GUD,
men jag säger, inget annat sätt har jag fått uppleva GUD så personligt och starkt än genom detta sätt.


En gång när jag gjorde detta, satte jag på en hel skiva med messiansk musik,
och närvaron var så påtaglig att jag bad mina vänner komma och
känna GUDs närvaro!


FÖRKLARINGAR TILL VARFÖR DET BLIR SÅ:


Vi kom under GUDS tron, genom musiken:

Psa 22:3  (22:4) Dock är du den Helige, den som tronar på Israels lovsånger. 


Vi ödmjukade oss både genom att lägga oss ner inför Honom och genom att ha talliten över oss:

1Pe_5:5  Likaså ni yngre, underordna er de äldre. Och ni alla, klä er i ödmjukhet mot varandra. Ty Gud står emot de högmodiga, men de ödmjuka ger han nåd. 

Vi lever i en tid där vi jämt ska prestera,
men GUD vill att vi bara stillar oss ner och tar emot från Honom.
Denna bibelvers avslöjar att stillhet och att besinna GUD hör ihop:

Psa 46:10  (46:11) "Bli stilla och besinna att jag är Gud, upphöjd bland hednafolken, upphöjd på jorden." 


Hur frusterande det än är vissa gånger så måste man släppa taget om det fysiska och kliva in i Anden för att kunna möte GUD. Det är där man ser, hör och får uppleva saker i första hand:

Joh_4:24  Gud är ande, och de som tillber honom måste tillbe i ande och sanning." 




Men den största orsaken till denna närvaro är att du kom under den ursprungliga, messianska smörjelsen.

Messiansk musik är mer välsignat av GUD än någon annan musik,
för att det är musik från Hans utvalda folk judarna här på jorden, de har en historia med GUD,
där de vandrat med Honom i tusentals år och fått lära känna flera olika sidor av Honom och därav finns en större djuphet i  när de tillber, de kallar GUD för Hans olika personliga namn. Medans en kristen tror att GUD heter GUD och inte ens vet att Jesus inte är Sonens sanna namn.


Rom 11:15  Ty om deras förkastelse betydde världens försoning, vad skall då inte deras upptagande betyda, om inte liv från de döda? 








<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 < 3 <3 <3 <3 <3 <3 < 3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


2 kommentarer:

  1. Skrev ett långt inlägg som försvann. Alltid roligt med färska Blogg inlägg från kristna syskon i världen. Följer några stycken.

    Herren låter oss mogna år för år.

    Ha det gott i dag "lilla syster" hälsningar från en som Älskar Jesus Så Mycket

    SvaraRadera
  2. Gamla Testamentet har många andliga lagar för att förstå hur de osynliga dimensioner fungerar. Naturligtvis det nya förbundet fört en ny nivå av relation med Fadern, men det är obestridligt den makt som flyter genom texterna i Gamla testamentet, som är i kraft även idag.

    SvaraRadera