lördag 20 april 2013

Efter en månad med Patrik

Hjärtligt välkommen in hit!
Klockan är 2:33 det är en sabbatsnatt,
Patrik sitter och ber i tungor i vardagsrummet, det är en så stark atmosfär där att jag faktiskt inte ens vågade
gå mot honom. Han ber tyst tyst, med små viskningar för att inte störa grannarna.

Jag glömmer bort det jämt och han säger till mig att vara tystare och tänka på grannarna.
Det är GUDS vilja att respektera sina grannar.

Igår hade vi en spännande kväll, vi ställde massor med frågor till GUD som vi fick svar på.
Vi fick svar på alla frågor, men på två utav frågorna svarade GUD att Han inte ville svara på,
p.g.a den kunskapen skulle medföra konsekvenser som inte det var läge för just nu.
Jag skrev ner alla frågor och svar och tänkte publicera här,
men GUD sa att det vi fått utav Honom måste först bli förankrat i oss innan vi börjar dela med oss utav det,
så käre läsare får vänta ett tag. <3

Nu har vi varit ihop en månad och jag har börjat upptäcka Patriks speciella egenskaper och drag :)
Börjat upptäcka vilka saker som han stör sig på och vilka som är extra viktiga för honom.

Han tycker inte om när jag stoppar något i munnen eller ens framför min mun (förutom mat förstås)
då säger han till.

Han älskar att lyssna på predikningar och undervisningar väääldigt mycket.
Paul Washer är en utav hans favoriter.. och David Wilkersson, Katryn Kuhlman.
(ursäkta min stavning)

I vissa lägen är han väldigt noggrann, t.ex att få ur sista dropparna av såsen ur burkar,
men i andra lägen, som t.ex om det är några brödkanter kvar i påsen så kan han slänga dom.

Jag sitter och ler och fylls utav mer kärlek mot honom när jag tänker på hans personliga "specialiteer"

Bland det bästa jag vet är när han håller om mig med båda sina händer när jag ligger med ryggen vänd mot honom,
fylls utav väldigt mycket kärlek och frid då. Känner mig såå trygg och älskad.

Idag lagade vi taccos, jag hade haft i smör i nötfärsen men ändå tyckte Patrik att man ska hälla i olja.

När vi är ute och går.. det är också ganska spännande upplevelse.
Patrik är väldigt utåtriktad och social, medans jag är mer tillbakadragen och försiktig.
Han tjänar människor varje dag med budskap från GUD, när han pratar på skype vill han jämt att jag ska komma och säga hej till hans bekanta från hela världen där.
Jag tycker inte om det alls.
Har liksom ändå inge vettigt att säga och tycker inte om att se mig själv på skärmen.

Nån gång har jag fått vara till hjälp med att översätta till Engelska,
då min engelska är lite bättre än Patriks.
Det är spännande att höra vad människor får för budskap från GUD.

När vi var påväg till ICA idag för att köpa för fredagsmys (ett typ måste för mig! :D )
såg vi en förtvivlad man satt på torget och började be till GUD om förlåtelse,
han var alkoholpåverkad.
Precis då sände GUD oss dit och vi fick betjäna honom
genom att berätta att Gud älskar honom och vi bad för honom.

Patrik fick se mycket hos personen, men han har fått lära sig att man ska inte berätta allt man får utav GUD,
bara det GUD tillåter honom att berätta.




Kärleksfulla hälsningar <3 // syster Johanna och bror Patrik




1 kommentar:

  1. Det är vackert att se att Gud förtsättar att sammanfoga era två personliga historier, två världar, sinnen, hjärtan...
    Den interdimensionell kontakt med Gud för att ta emot sin Ord och fråga Honom om Sin åsikt om många saker försäkrar oss om att det finns verkligen någon på den andra sidan av en någon slags av "andliga telefonlinjen" och altid hör oss. Hälsningar från Pedro och familj.

    SvaraRadera