söndag 7 april 2013

Svartsjuka på oss

GUD har visat oss om vår framtid tillsammans,
vi är ett så bra par att människor kommer bli svartsjuka på oss.
Jag säger inte det för att skryta, utan det är vad GUD uppenbarade
och redan igår så kom en kvinna och sa att när hon såg oss tillsammans
så fylldes hon utav svartsjuka, hon upplevde att vi verkligen var ett par som GUD
menat.

Det finns flera knep för att ha ett lyckligt förhållande,
men de absolut lyckligaste paren på jorden är kristna par som samarbetar med Den Helige Anden.

För Helige Anden är hjälpare, och pekar på Yeshua "Jesus"
och hjälper mer en gärna i parförhållanden, som är ett miniatyrform av vårt äktenskap
med GUD.

Igår sa Helige Anden till mig att jag sårade Patrik när jag hade tagit hans morgon-rocks band
och lekt med katten, så att den började gå sönder. Snören hängde ut från den.
Jag värdesätter inte sånt, men Helige Anden sa till mig att Patrik blev sårad utav det
just när jag höll bandet i handen och lekte med katten.
Jag började skämmas och frågade Patrik där han satt i fotöljen.
"Gör det något om den här går sönder?"
"Det är ju min morgonrocks-snöre det där"

Jag la undan den och sa att jag ska försöka fixa till snörena som hängde lös från den.

En kväll då varken jag eller Patrik frågade Helige Anden om hjälp,
och vi var små-sura på varandra.
Så satt Patrik på fotöljen hela natten, o sov, för han väntade på att jag skulle hämta honom,
och jag på min sida var i sovrummet och väntade på att han skulle komma.

Hade jag frågat Helige Anden, hade Anden sagt att jag ska säga till Patrik att komma,
eller något liknande.

Det är så underbart att man kan få känna och uppleva genom Anden, vad den andre känner på djupet,

och t.o.m få förklaring till VARFÖR den känner så..
Det kan vara sår från förflutna m.m
WOW! Säger jag bara.

Det är så spännande och jag vaknar sååå lycklig varje morgon, med dig Patrik.



//Johanna

4 kommentarer:

  1. Eller så frågar man personen vad den känner istället? x)

    SvaraRadera
  2. mm.. :) men bara Helige Anden har det fullständiga svaret. :)

    SvaraRadera
  3. Sant, och den Han kanske för en kort stund, visar den för. Abba är abba :)

    SvaraRadera
  4. Ta hand om din skatt!
    Lycka är en skatt mer värdefullt än guld.
    Därför är det ibland bättre att inte visa den skatt du äger till alla.
    Avundsjuka människor är som rövare som känner sig tvungna att förstöra andras lycka.
    Jag önskar er båda att vara lycklig för evigt.

    SvaraRadera