tisdag 23 juli 2013

Mer om att vara i GUDS närvaro!


Undrar vad som har hänt, i förregår hade jag 3 sidvyer och idag 357!

Jag och Patrik längtar efter att gifta oss,
för 2,5 år sedan visade GUD mig en mans hand med 3 ringar på ringfingret..
Jag började fråga runt folk vad detta kunde betyda,
beslöt mig sedan för att använda samma metod som Josef när han tydde drömmar,
att antal stod för dagar eller år.
Vilket verkar vara helt korrekt uttytt (haha, roligt ord!)

Jag levde då ensam och olycklig och hade inte träffat min blivande än
jag grät ofta och kände mig väldigt ensam.
Men den tiden är förbi!

Får inte ha min säng ifred dessa dagar:



Jag har fått otroliga upplevelser med GUD under konferensen i Kraftkällan,
nu är mitt hjärta så öppet för GUDS beröring,
så jag behöver inte ens längre vara i föramlingslokalen för att få känna av Hans kraft,
jag satt och bad för en kille på Facebook idag då jag började skaka av Guds kraft.
Det är underbart!

Jag minns när jag var yngre och blev så fylld utav Guds Ande att jag inte kunde tala vanlig Svenska,
det var jätte kul.
En annan gång kom Guds kraft när jag och pappas väninna bad så vi blev jätte pigga fast det var en sen kväll.

Allt sånhär vill GUD ska vara vår vardag, det handlar aldrig om att Han är för långt ifrån,
det handlar om att det är något inom oss som hindrar det.
För varje gång vi kommer inför GUD sker det otroliga saker i vår Ande, kropp och själ,
så att vi blir renare, helade, upprättade, får mer tro... och mycket mycket annat
vilket leder till att vi alltid är närmare GUD när vi avslutar stunden inför Honom,

När GUD är nära då kommer också dåliga saker i oss upp till ytan,
för att vi ska kunna bli av med dom sakerna.
Vissa gånger kan det vara väldigt jobbigt och man vill smita undan,
men om man uthärdar det kan man bli fri från det som kommer upp.

Andra gånger är det som kommer upp som är tungt en börda som GUD lagt ner i dig,
som du ska bära för Honom..
något som behagar Honom, som tex att du sörjer för något som även GUD sörjer för..
och Han låter dig känna en smula utav Hans känslor, för att du ska be för,
något som du kanske har en kallelse för att i ditt liv kunna göra något stort åt?

Så att i Hans närvaro upptäcker man också mer om vem GUD skapat OSS till!

<3

Dansa gärna med Yeshua till denna låt, vet flera personer som sett Yeshua komma och dansa
med dem när de lyssnat på denna skiva!:





Massor av kärlek av oss // Johanna & Patrik




11 kommentarer:

  1. Angående sidvyer så är det pga att någon har hittat din blogg och den sprids, som ett skämt, på bl a facebook av den enkla anledningen att ni är totalt galna och alla vill vara med och titta på den psykiska tågolycka ni innebär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. GUD älskar dig oerhört mycket, och har en plan för ditt liv.
      Han vill hela och läka dina sår. Ge dig det dina föräldrar eller någon anna inte har kunnat ge dig.
      Vänd dig till Honom så ska du få se, min käre medmänniska vad som ska ske.

      Radera
  2. Oj, 392 f.Kr ringde...

    SvaraRadera
  3. Käre Johanna och Patrik,
    Det är verkligen spännande att inse att Gud verkligen finns. Eftersom våra andliga sinnen inte är vaken, kan vi inte se Honom med ögonen eller röra Honom med våra händer, men man kan föra en dialog och känner att Gud svarar!.
    Gud gör att glädje och harmoni i hemmet bli möjligt. Den kärleken är vad din katt också kan känna, så sover fredligt med Patrik i sängen!.
    Må Gud fortsätta att vägleda och välsigna ni rikligen.

    SvaraRadera
  4. Det finns ingen gud. Det är fakta och tills ni kan bevisa att "gud" finns måste vi alla därför dra slutsatsen att det är medeltida skrock och ingenting annat. Att ni två dessutom uppenbarligen är mentalt instabila och att din kille dessutom är oerhört manipulativ och nyttjar sin ställning i ditt liv som "guds sändebud" för att få dig att göra saker är bara skrämmande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inge bevis på GUDS existens?
      Det är som att förneka hela livet, all dess fantastiska färger, ljud, varelser, lukter.
      Skulle det inte vara tillräckligt med bevis?
      GUD älskar dig och har ett syfte med varför just du finns på jorden för det står skrivet att ingen är skapad i onödan.
      GUD kan du möta i andevärlden, be Honom om att få känna och uppleva att Han finns.
      Han älskar dig oerhört mycket.
      Du är en fantastisk människa, ber om att du ska få uppleva Hans kärlek.

      Radera
    2. Färger, djur, varelser (?) och lukter bevisar knappast någon guds existens. Det bevisar snarare att en objektiv verkliget utanför oss existerar. Så om du inte är panteist typ Spinoza så har du en hel del kvar att bevisa.

      Radera
    3. Om du inte kan se undret med livet och vår existens,
      behöver du råka ut för något som får dig att haja till lite..
      Livet är en otrolig gåva och livet på jorden är kort,
      men vår själ lämnar kroppen så fort vi dör och vi kommer inför GUD,
      inför Honom får vi stå tillsvars för alla våra gärningar
      -därför behöver vi Jesus (Yeshua) för det finns ingen felfri människa, men han tog på sig skulden för oss att vi kan komma in i himlen, genom att tro och lyda Jesus.

      Radera
    4. Ingen som blundar för sanningen kommer få reda på om Gud existerar eller ej, din ignorans och attityd förblindar dig från att få veta sanningen, mer än så har jag inte att tillägga

      Radera
    5. Att vara förundrar över naturens skönhet och universums existens är knappast något man behöver vara religiös för. Igen så bara förutsätter ni det som ska bevisas. Oförmågan att tänka själva och argumentera för er ståndpunkt är så uppenbar att det blir pinsamt.

      Radera