måndag 29 juli 2013

När GUD pratar.

Min blogg har spridit sig extremt för att några vill förlöjliga det jag delat med mig av här.
Jag ber och förlåter dom -de vet inte vad de gör.
En dag ska vi alla stå inför GUD, och då hjälper det inte med ursäkter som
"Det fanns inge bevis på jorden på att du fanns"
-Bevis på GUDS existens finns överallt se på alla varelser, alla färger, dofter, ljud
och framförallt mig själv. Det är inget annat än stora mirakler alltihoppa.

GUD talar till varje människa, Han kan tala till dig genom naturen, när du plötsligt känner dig oerhört lycklig utan orsak, genom någon person i din omgivning, genom min blogg..
Vissa människor avvissar den inre rösten som säger:
"-Det finns något mer"


GUD finns i Andevärlden och varje person har både kropp själ och ande i sig,
så vi kan kliva in i anden och möta Honom.


Vi har haft en tjejkompis som sovit över här, vi  har varit på konferens både på kraftkällan och livets ord som fyllde 30 år, 5000 människor kom -inte alla var kristna.



Där fick jag några saker utav GUD, för det står att :
(Joh_3:27)  Ingen människa kan ta emot något utan att det ges henne från himlen.


..bibelfodral o lite utsmyckning som jag är jätte glad och tacksam över!

Vår väninna som sov över gick ut en promenad och tappade bort hemnyckeln,
hon var ute i flera timmar, utan att hitta, sedan gick hon ut igen.. med samma resultat.
Tredje gången följde Patrik med och hörde GUD säga att de var på fel ställe
de gick då vidare till nästa ställe där nyckeln fanns.

Det är så roligt när GUD hjälper till med bort-tappade saker,
vi måste bara förstå att Han talar på många olika vis
-via drömmar, syner, tankar, känslor, m.m
Jag har många gånger varit alltför ivrig när jag ska lyssna in GUD,
och därför missat Hans stämma.

... Sluta aldrig att sök efter GUD.
Han har lovat att de som söker ska finna. Ibland kan det vara någon synd i vägen,
som t.ex oförlåtelse.
GUD har nyligen helat min och mammas relation,
det är helt otroligt hur förvandlad en relation kan bli efter GUDS inverkan!

<3

Här satt vi en utav konferensmöterna (Jag och Patrik) och höll varandra i handen:



Det finns mer svält efter kärlek än efter mat på jorden,
människor kan inte älska med sann kärlek utan GUD.


Vi älskar och välsignar dig!
// Johanna & Patrik



6 kommentarer:

  1. Medan detta himmelskt ledda nyckelletande pågick så dog 166 personer i Irak av en serie bilbomber och en tornado svepte i USA bort familjers hus och ödelade för hundratals miljoner kronor i skador. Så när dessa oskyldiga människor i sin dödsångest och nöd bad om guds hjälp antar jag att han var för upptagen av kliva runt i gräs och buskar med er.

    Inser du inte hur oerhört arrogant och förkastlig denna kombination av solipsism och underkastelse är?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste leva med GUD, för att ha hans beskydd.
      GUD säger genom den heliga skriften (Bibeln):
      Psa_50:15 Ropa till mig på nödens dag, så skall jag rädda dig, och du skall ära mig."

      Radera
  2. Johanna,
    Det spelar inte någon större roll för mig hur du ser på Gud. Du får gärna tro att Gud visar nycklar och mumlar om just dig medan människor lider och dör. Men, och det här är viktigt, när du tror på vad Patrik säger så blir du lurad! Patrik uppvisar klassiska tecken på att vara en misshandlande man. Fast du försöker få honom att framstå som en god och snäll man så skiner det igenom. Han manipulerar dig och säger åt dig hur du ska vara och vad du ska göra. Du är inte trotsig, du är människa. Du har en fri vilja. Snälla tänk efter INNAN han börjar slå dig. När du är gift och har barn kommer det att vara så mycket svårare att lämna honom. Du är ung, du har livet framför dig. Gör någonting av det!

    SvaraRadera
  3. Härlig inlägg! :) Jag missade europakonferensen nu i sommar. Jag var på semester då :( Hoppas att du hade det trevligt! Jag har också en bibel-fodral. Fast den är svart och med kors på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå, de kommer fler tillfällen!
      Det är härligt med bibelfodral! Kul att du också har en!
      Var välsignad min syster i Anden! <3

      Radera
  4. Här är en liten dikt som är en översättning till engelska av en vacker kristen sång på spanska ...
    Jag instämmer helt. Jag kan vittna om att Gud existerar långt utöver gränserna av filosofi !!!

    Since my childhood I take you so deep inside me
    I could find you in the flowers and the birds
    In the rain, also in the dust, even in silence
    And in my dreams, every night, you're always there

    And since then I'm always keeping glad and thankful
    Because I can realize your kindest love
    I'll eat of your flesh and drink your Holy Supper
    And forever in my heart your Presence dwells

    Why not to believe in God
    He gave me the gift of life for now and ever
    Why not to believe in God
    with my daughter and my wife together

    Why not to believe in God
    when He shares with me my joy, also my sadness
    and I feel Him in my heart at any moment
    And He is there in times of tears and times of laughter
    And in the loving caresses of a mother
    Why, then, not?

    Why not to believe in God
    He is in the vineyards and in golden wheat
    Why not to believe in God
    when I find Him in the open hands of a good friend

    Why not to believe in God
    when He shares with me my joy, also my sadness
    Every morning He is taking away my darkness
    Through the Faith that brings together Hope and Love
    Why, then, not?

    Mvh. Pedro

    SvaraRadera