måndag 15 juli 2013

GUDS Ande slog ner mig.

Hej!
Ensam hemma just nu, Patrik är i församlingen och hjälper till inför nästa
undervisning som börjar om 30 min.
Det är sommarkonferens denna vecka.

Jag fick ett budskap från GUD igår som var så starkt att jag vill bara stanna hemma idag och suga på den karamellen jag fick igår. :)
Det är så att jag gjorde en dans till GUD för några år sedan, till en låt av Semer Levav,
som jag blev stört förälskad i.
Jag dansade samtidigt som jag grät, för texten var så mitt i prick in i vad jag upplevde.

"Jag ska inte springa ifrån dig mer, jag ska vara här under ditt beskydd".. m.m

Och igår fick jag ett budskap från GUD via profet Mikael (pastorn i församlingen)
"GUD säger att du inte kan springa ifrån Honom"

Kan inte vara något annat än PappaGUD själv!
Jag började skaka av GUDS kraft och föll ner på mina knän så att ena knät blev uppskrapat,
men det är det värt när man vill möta GUD och komma in i Hans närvaro! <3 <3 <3 ~
Efteråt kände jag GUDS kärlek och jag var lycklig!




Åkte på en rulltrappa igår från tågen,
då en man sa att han önskade att rulltrappan varit längre,
för han tyckte om att prata.
Då tog jag tillfälle  akt o började prata
"Vart ska du då?" Frågade jag.
"Jag ska träffa några kompisar... du då?"
"Jag ska till församlingen" Svarade jag, och efter den meningen såg jag hur hans blick
förändrades, den blev liksom känslokall.
"Jasså?" sa han.
"Ja, har du fått möta GUD?" Undrade jag.

"Nä, jag har försökt men inte fått svar och tänker inte fortsätta söka Honom"
Han svarade inte exakt så, men jag förkortar ner det i det han menade.

Det är tungt att höra sådant, när människor (inklusive jag själv)
ibland söker GUD men upplever mig inte få nå svar.
Vad kan det bero på? Är det att GUD är en ANDE, och det stå i bibeln att vi måste vara i Anden för att möta Honom?

Jag är helt säker på att om varje människa skulle se andevärlden, skulle de veta hur många gånger GUD räddat dom från olyckor m.m
Vi skulle veta och förstå så mycket mer, om vi var i Anden där Han faktiskt är och vill möta oss.

Jag gick ju på mötet igår, i det materiella och fysiska är det knäppt att tänka o tro att nu ska jag till en lokal där jag kommer bli förvandlad, möta kärnan till allt levande.
Möta den Mäktigaste Heligaste varelse som finns -nämligen självaste GUD.

Men vad många i Sverige inte förstått är att vi är också andliga varelser,
vi kan inte bli fullt bekräftade och förstådda om vi inte börjar öppna upp våra andliga sinnen.

Aaamen! (betyder: så är det!)


Love Love Love sis.//Johanna M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar