lördag 24 augusti 2013

Gospel night på globen

Vi har det bra,
vi var på globen igår, det var gratis inträde och Södermalmskyrkan arrangerade en härlig
tillställning där, kostar väll 2 miljoner för 1 timme, sa någon.
 Det var sång, dans och predikan med profetiska inslag av en speciell underbar kvinna som heter Suzette Hattings, hon satt i rullstol o predikade förut, o många blev helade på hennes möten, förutom hon själv.

Många kom till tro igår, många blev helade!
Patrik beklagade över att det inte var så mycket Gudsnärvaro som de skulle kunnat vara,
det handlar om människors hängivenhet till GUD.

Mm, träffade en kille som sa att han blivit omskuren där, ville veta mer om det,
men Patrik tyckte det var olämpligt att jag skulle prata om sådana saker.
"Men hallåå, det är ju om bibeln.."
Det är ju faktiskt BARA därför jag var intresserad!
Jag vet att fysisk omskärelse inte behövs i denna tidsperiod längre,
så jag förespråkar inte det, men vissa menar att det är hygieniskt och bra.

I vissa länder omskär dom tjejer, såg en film om det och jag var väldigt väldigt upprörd efter den filmen, de skär bort och syr me nål (sticka) och tråd utan bedövning, och kvinnan kan aldrig i hela sitt liv njuta av sex. Det här är fruktansvärt! Det här kan vi allesammans vara med och be emot.
GUD HÖR BÖN! Vi ber om stridsänglar som kommer och hindrar att sådant händer, och att de ska bli frälsta som håller på med sådana tokigheter!

Mm.. Råkade tvätta min mobil i tvättmaskinen nyss, det känns... bittert.
Men jag tyckte enda aldrig om den telefonen.. fast den är den dyraste jag haft.
Nä, nu ska jag tänka possitivt! Den är torr och återställd om några dagar O:)
Bibeln lär att ord vi uttalar har en avgörande kraft!

Jag tycker det är jätteroligt när jag och Patrik busar med varandra,
minns en gång när vi varit ute och handlat, och jag ställde in en tonfiskburk i skåpet,
sedan gick jag förbi Patrik och såg nästa tonfiskburk,
Jag blev förvånad över hur mycket tonfisk vi köpt.. snart insåg jag att det var Patrik som tog ut burken jag ställt in och fick mig att tro att det var en ny.

Igår fick jag tillfälle att göra något lite små-taskigt kanske mot Patrik.
Vi klev på tåget, Patrik gick och satte sig och jag stod kvar för det var så mycket folk.
På en station hoppade jag av och gick bakom fönstret där han satt och knackade på den..
Ni skulle sett hur han flög upp när han såg mig.
Jag hann kliva på igen innan tåget fortsatte.

Vi misstade att kliva av vid rätt station, så vi fick åka tillbaka några stationer.

Ingen bild denna gång tyvärr, för mobilen hamnade i tvättmaskin som sagt.
Jomen, jag borde förresten hitta något på nätet från igår.....





Ser ni personen som vinkar, det är jag ;) ;)
Vi är med på bild, men det är nog omöjligt att hitta oss.

<3 <3 <3 <3

//Johanna M


2 kommentarer:

  1. 2 miljoner i timmen? Inte illa.

    Och inkomsterna är skattebefriade för dessa kulter också. Man kan bli förbannad för mindre.

    Vad hände förresten med Jesus påbud om att leva i askes? Nålsögat och kamelen och allt det där? Vad hände med Luthers kritik av katolska kyrkans utsvävande och pompösa levene?

    Är det inte att förhäva sig att spendera så mycket pengar och energi på att utmåla sig själva som särdeles förträffliga? Vad säger bibeln om fåfänga och högmod?

    SvaraRadera
  2. Det är underbart att dela med er så mycket glädje. Vår värld är full av ovilja och bitterhet och vi har alla i behov av människor beslutna att göra glädje möjlig. Det är det enda sättet att göra andra bättre också, eftersom eländet inte avslutas genom att göra sig själv en annan tiggare. I tredje världens länder det finns politiska teorier och teologi som verkar vara till förmån för de fattiga men dessa tankesätt brukar utbredd misär stället för att föreslå lösningar för att övervinna fattigdomen. Fattigdom är precis en kränkning av människovärdet. Det är bra för dem som känner i deras hjärtan den brinnande lågan av välgörenhet för att gå som missioners till Afrika, Angola till exempel. Förra helgen såg vi en dokumentär på kyrkan där vi alla kunde inse behoven hos de kristna som går att predika evangeliet. För vår förvåning, människorna i Angola har betydligt mer respekt för Gud än oss själva och deras församlingar är enorma. De börja prisa Gud på 6,00 och aldrig tänka på när gudstjänster bör sluta. Allt de gör det sker på grund av uppriktig kärlek till Gud. De som hungrar och törstar efter rättvisa och skyller en hedonistiska samhälle, har i tredje världens länder en ordentlig plats att uttrycka sina ideal i praktiken. Mvh.

    SvaraRadera