söndag 11 augusti 2013

Födelsedags-present av Yeshua

Sitter här o lyssnar på riktigt smord musik,
kristna kan ha en gåva som heter "tungotal" och det innebär att man pratar på främmande språk
och ibland änglarnars språk
här är en som sjunger i tungor (inte i början men sen):





Känns lite svårare att skriva här idag, för jag har fått en massa läsare som kommer in som inte tror på GUD.

Det gäller att ha vishet, inte så att jag inte kan berätta vad som hellst, men lite så är det ju också.
Man vill ju att läsarna förstår vad man skriver om och inte tolkar saker fel, vilket det lätt blir när man inte känner GUD eller har egna erfarenheter.

Som inlägget jag skrev om att jag blev slagen ner av GUDS kraft.
Nu kanske någon oerfaren blir rädd för GUD, iställetför att förstå att det var helt underbart!
När GUDS ande kommer gör det inget om man faller ihop av hans väldiga kraft o får lite ont,
för det finns inget bättre än att vara inför JHVH (Guds riktiga namn)

Jag fyllde år för några dagar sedan och fick en present utav GUD,
en stor paket såg jag i andevärlden. Och jag öppnade den, då var det som avanserade fyrverkerier
levande färger kom ut ur paketet. lite som i Rattatuille filmen.
I den innehöll en gåva som heter siarens gåva.
GUD har massor att gåvor att ge sina barn, alla har fått gåvor, men man kan även få mer.

Denna gåva hade jag bett länge att få, och det roliga var att en annan kvinna som har siargåvan såg att GUD hade ett stort paket som jag kommer att få i framtiden, redan när jag var ca 16 år gammal.

Jag har varit på livets ord konferens då den fyllde 30 år,
många talare var inbjudna och de hade karuseller för barn o massa annat.
Där träffade jag en man jag bara skrivit med på Facebook,
han berättade en händelse som gjorde mig oerhört berörd!

Han hade fått se Yeshua, och efter händelsen var han så glad o tacksam,
så han sa att nästa gång vi ses vill jag ger dig en famnomfång mer rosor, utan taggar.

En kväll så känner den här mannen en närvaro vid sin sida
där står Yeshua och säger "Tack för rosorna."

För mig var det en fantastisk bekräftelse på att det vi tänker,
det SKER i Andevärlden! Yeshua lär om det i bibeln:

Mat 5:28  Jag säger er: Var och en som med begär ser på en kvinna har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta.


katten börjar bli stor! ligger o sover sött! <3        Patrik och jag på besök hos en väninna.
        


Äntligen hittat låten som jag längtat att efter i flera år!
"Det är ditt blod"





LIVET ÄR SPÄNNANDE!
~<3 <3 <3~

//Johanna M

16 kommentarer:

  1. Är inte en siare och profet samma sak typ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sant, ursprungliga namnet till profet är siare,
      men det är i dagsläget en viss skillnad
      -En profet får mestadels höra från GUD
      -En siare får mestadels se från GUD

      Stay blessed! :)

      Radera
    2. Mestadels? Hur vet man när denne inte får det? Hur märker man som siare eller utomstående skillnaden?

      Radera
    3. Orsaken till att jag sa mestadels är för att den ena för i huvudsak SE och den andra HÖRA, men ibland får profeten se och siaren höra också. GUD har gjort alla unika, så gåvorna är individuella.

      Här är en siare som är min förebild, berättar om hans extrema gåva att se in i andevärlden:

      http://www.sidroth.org/site/News2?page=NewsArticle&id=10571&news_iv_ctrl=0&abbr=tv_

      Radera
    4. Andevärlden? Hamnar inte alla själar antingen i helvetet eller himlen? Det finns väl ingen andevärld?

      Radera
    5. Andevärld finns:

      Vi har en ande i oss:
      Gen_2:7 Och HERREN Gud formade människan av stoft från jorden och blåste in livsANDE i hennes näsa. Så blev människan en levande själ.

      GUD är en ande:
      Joh_4:24 Gud är ande, och de som tillber honom måste tillbe i ande och sanning."

      Det finns orena andar:
      Mat_12:43 När en oren ande har farit ut ur en människa, vandrar han genom ökentrakter och letar efter en viloplats men finner ingen.

      Änglar är tjänste-andar:
      Heb_1:14 Är inte änglarna andar i helig tjänst, utsända för att tjäna dem som skall ärva frälsningen?

      Radera
    6. Är detta en annan sorts andevärld än den Terry Evans & co pratar om i det Okända på tv?

      Radera
  2. En skapare av universum som tar sig tid att ge en obetydlig individ i ett välmående land tips om borttappade nycklar eller filmklipp från en disneyfilm inslaget i paket (?) men som inte bryr sig om att avhjälpa svältkatastrofer och massdöd på andra platser på jordklotet känns inte som en skapare värd att känna tacksamhet mot. Att du inte inser problematiken i detta tankesätt tycker jag är otroligt skrämmande.

    Och ja, Patrik profet verkar uppvisa tecken på manipulativ och listig kvinnomisshandlare. Det är inte "trotsigt" att säga emot honom, du utövar din rätt till ditt eget liv och som fri människa. Något som det faktiskt är brottsligt för Patrik att försöka dominera på det sätt han verkar göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som Delila skrev här nedan, vi kan inte skylla på GUD för saker som människor själva åstadkommer. Men GUD är alltid redo och villig att hjälpa när man vänder sitt hjärta till Honom.

      Du tycker att Patrik är manipulativ och listig kvinnomisshandlare,
      det var ju också ett sätt att yttrycka det på ett ogudomligt vis,
      det jag menar är att GUD har inte skapat oss olika värda utan med olika uppgifter.
      Mannen har en uppgift att skydda sin kvinna, men misshandlar han henne eller
      behandlar henne illa kommer han få stå tillsvars för det inför GUD.
      Det är inte GUDS vilja.

      Radera
    2. Så en slags "Härskare av guds nåde"-argument alltså? Att kritisera mannen är att kritisera gud eftersom mannen fått sin makt genom gud. Medeltiden ringde och ville ha tillbaka sin världssyn.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Divine_right_of_kings

      Och nej jag skäms inte för att kritisera orimliga och skadliga idéer, varför skulle jag göra det? Om inte gud ingriper för att skydda sina dyrkare eller för den delen tillåter otroligt lidande så är han knappast en gud värd någon respekt. Vad gör han för nytta annat än skapar och tillåter lidandet. Låter inte så gott. Snarare låter han ond.

      Tramset om att det är vårt fel och att vi alla är syndare som är skyldiga gud något är bara ett sätt att hålla folk fångna inom kulten. Om du alltid står i skuld måste du alltid underkasta dig maktapparaten. Lånehajar och maffior fungerar på liknande sätt. Något att betänka.

      Radera
    3. Religion har skadat människor i alla år, det är inte religion vi ska sträva efter, det är att lära känna självaste Gud. Och att påstå att det Johanna skriver om är en idé som hon fått är lika som att jag säger att du har fått en egen idé av att äta så du klarar dig, Gud är vad människan behöver, det är inget man inbillar sig. Har du någon gång känt dig tom inombords? Det är Gud som lockar.. och att kritisera Gud som man själv inte känner är som att någon okänd människa kritiserar ditt förhållande, det är inget andra förstår. Man måste själv vara där för att förstå. Dessutom verkar det inte som att du känner Gud så som du skriver.

      Vad är vi INTE skyldiga Gud? Är du ens tacksam för ditt liv och luften du andas, för kärlek du får uppleva i ditt liv, för vänskap, välmående och liknande, utan Gud skulle satan ta över världen och då skulle vi få se på en massa svält, människan är en självisk varelse, vi tänker oftast bara på oss själva "Varför ska den människan bli älskad?" precis som du tänkte om Gud. Där ser vi egot ta över. Och precis så tänker vissa om de fattiga för att de själva vill ha sina pengar ifred och vad leder det till? Vad är själviskt egentligen i detta? Jo, människan

      Radera
    4. Delila,

      Först märker jag att inga av de punkter jag tog upp besvaras av dig. Jag antar att du inte kan eller att du håller med mig?

      Har jag någon gång känt mig tom inombords? Ja, när jag är hungrig. Är det gud som lockar mig att äta en macka? Och att äta när man är hungrig är något man lärt sig, om än tidigt i åldern. Däremot finns det inget barn som föds troende. Så din jämförelse faller här.

      Du förutsätter det som skulle bevisas, nämligen guds existens. Det finns inget som tyder på att han existerar, och har således inte skapat något och alltså är vi inte skyldiga denna mänskliga konstruktion något.

      Vidare så är det så att bara för att DU inte vet hur grundläggande fysiska/kemiska och biologiska mekanismer (tex hur syre bildas och hur kärlek) fungerar betyder detta INTE att gud finns. Det du gör är ett argumentationsfel: Argument from Ignorance.

      Vidare är din kombination av solipsism och fanatisk underkastelse till en fiktiv allmäktig tyrann närmast farlig.

      Radera
  3. Ännu en gång är det en människa som VÅGAR skylla Gud för saker som mänskligheten ligger bakom för, att du inte skäms?

    SvaraRadera
  4. Those people disagreeing with the contents of this blog are free to go away.
    Nobody is compelling anyone to visit the blog, so any verbal violence and insulting way against the authors and contents of this page may be interpreted as a violation to human rights to freedom of speech.

    De personer som inte håller med innehållet i denna blogg är inte tvungen att besöka.
    Ingen tvingar någon att besöka bloggen, så någon verbalt våld och kränkande sätt mot författarna och innehållet i denna sida får tolkas som en kränkning av mänskliga rättigheter till yttrandefriheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja Pedro! Heja Heja! Är såååå glad att jag har dig som min trogne följare!
      Hoppas vi träffas i verkligheten! <3

      Radera
    2. Om åsikter läggs upp till allmänt beskådande måste det väl förväntas att det blir diskussion, eller hur? Du och Johanna har såklart rätt att hysa vilka åsikter som helst offentligt, precis som jag har rätt att kritisera dessa. Yttrandefrihet kallas det visst.

      Radera