torsdag 15 augusti 2013

Himmel och helvete i vår tid


Youtube-klippet jag lagt upp ovan, handlar om en tjej som fick nåden att besöka "andra sidan"
hon har både fått se himmel och helvete.
Jag och min syster var väldigt omskakade efter att ha sett denna, så jag rekommenderar att
du inte ser den om du är under 15, eller är känslig.

Men det är nyttigt att se denna, för det är en sann verklighet många inte förstått finns!
Se på egen risk!



Här kommer fler berättelser för de som vill veta mer om hur det är på andra sidan:
http://www.theymetjesus.com/swedish/index.htm



GUD älskar dig mycket, och är med dig.
Vänd dig till honom och han ska frälsa din själ.
Du är hans värdefulla juvel.

Omvänd dig från dina synder, och be GUD om förlåtelse,
ge ditt liv till GUD
så kommer du vara under Hans beskydd och inget ont kan hända dig.

Deu_31:8  HERREN går själv framför dig och han skall vara med dig. Han skall inte lämna dig eller överge dig. Var inte rädd eller förfärad."


Frälsningsbön:
(Be denna bön om du vill ta emot förlåtelse från GUD)

Yeshua, jag vill från denna stund lämna mitt liv i dina händer,
jag bekänner att jag gjort dessa saker (____________)
och bekänner det som synd.
Förlåt mig.
Tack för att du dog för min skull, och tog mina synder på dig.

Visa mig din plan med mitt liv, led människor till mig som
kan hjälpa mig att lära känna dig bättre.
Amen


Börja läs bibeln :
börja med Johannesevangeliet

Rom 5:8  Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog i vårt ställe, medan vi ännu var syndare. 
Rom 5:9  När vi nu står som rättfärdiga genom hans blod, hur mycket säkrare skall vi då inte genom honom bli frälsta från vredesdomen. 
Rom 5:10  Ty om vi, medan vi var Guds fiender, blev försonade med Gud genom hans Sons död, hur mycket säkrare skall vi då inte bli frälsta genom hans liv, när vi nu är försonade. 
Rom 5:11  Men inte bara det, utan vi gläder oss i Gud genom vår Herre Jesus Kristus, genom vilken vi nu har tagit emot försoningen. 

Det blir glädje i himlen när en människa omvänder sig:

Luk 15:7  Jag säger er: På samma sätt blir det glädje i himlen över en enda syndare som omvänder sig - inte över nittionio rättfärdiga som ingen omvändelse behöver.


<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Stoooor kram // Johanna

14 kommentarer:

  1. Hoppas många tittar och fattar att detta är sanning! Detta är en av de saker jag tänker på dagligen när jag läser om mord, bilolyckor och annat där människor dör; de vet inte att detta med himmel och helvete är en verklighet De flesta tror att den de älskat kommit till himlen, blivit en ängel etc men fattar inte att man måste ta emot Jesus Kristus som sin FRÄLSARE för att överhuvudtaget få komma in i himlen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant! Du får tillåtelse att sprida länken om du vill.
      Gud välsigne dig rikligen!

      Radera
  2. Så jag har ett par funderingar angående detta. Hur vet du att klippet ovan är sanningen? Är det för att det stämmer överens med det du redan tycker?

    Vilket kriterium har du för att avgöra vilka passager i bibeln som gäller och vilka som ska bortses ifrån? Vad jag minns så är det enligt bibeln tex förbjudet att äta skaldjur och att klippa sig. Men det är det ingen som följer. Varför? Hur vet du att det går bra att bortse från detta och inte göra gud arg?

    För mig är det uppenbart att gud alltid verkar tänka och tycka som den kultmedlem som för tillfället talar. Gillar inte medlemmen homosexualitet så gör inte gud det heller. Gillar inte medlemmen islam så gör inte gud det heller eller och tycker medlemmen att kvinnor ska vara underställda mannen så tycker gud det också. Det omvända gäller ju såklart också. Om medlemmen inte har några problem med homosexuella så har inte gud det heller osv.

    För mig är detta ett uppenbart bevis på att gud inte skapat oss, utan vi skapat gud. För hur annars skulle man kunna förklara denna totala moraliska relativism som olika troende uppvisar? Som jag ser finns det tre olika svar på detta:

    1. Alla religioner är sanna (Detta håller inte eftersom de helt säger emot varandra på många centrala punkter)

    2. Endast en religion är sann (Den absolut svåraste ståndpunkten att ha. För nu måste du leda i bevis hur ALLA andra utom just din lilla grupp har fått det hela om bakfoten. Och eftersom bibeln kan användas för att leda närmast vad som helst i bevis blir det relativistiskt snömos och cirkelargument av alltihop)

    3. Ingen religion är sann (Vilket verkar vara det mest troliga och mest rimliga ståndpunkten att ha i ljuset av de religiösas anspråk)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att dokumentären är verklig, för jag hörde GUDS röst genom den.
      Jag hade inte samma ståndpunkt som tjejen i filmen i alla frågor,
      men har nu blivit överbevisad att hon har rätt.

      Det är sant att det finns troende som anpassar sina teorier utefter vad den själv tycker och tänker.. Bibeln säger att i sista tiden kommer det vara så.
      Men jag vill följa bibeln så gått jag kan, och inte ta bort eller lägga till något.

      Gamla testamentet är den del av bibeln som inte alla behöver följa,
      för vi lever under en ny tid.. MEN det finns lagar och bud i gamlatestamentet som GUD sagt ska gälla förevigt!
      Dom ska man hålla.

      Om troende har olika tankar i en fråga så är det för att de inte förstått en vers, med GUD är vår pappa och Han uppenbarar sanningen för oss.

      Jag behöver aldrig bevisa till någon att GUD finns, GUD kan bevisa sig själv.
      Han gör det till alla som börjar söka efter Honom.

      Var välsignad!

      Radera
    2. Så du har inget objektivt kriterium alls alltså.

      Du förutsätter än en gång det som skulle bevisas: Att filmen var sann. Filmen är san för att du vill att den ska vara det. Cirkelargument.

      Vidare väljer och vrakar du alltså som det behagar i en mångtusenårig textmassa från järnålderns öken utan att blinka eller vidare reflektera. Du säger i en mening att du inte vill ta bort eller lägga till något i bibeln för att i nästa mening säga att det är precis vad du gör. Eller menar du att gud bokstavligt talat sagt åt dig personligen precis vad du ska och inte ska läsa? Ner till minsta bokstav? Eller är detta något som är allmänt känt att gud har sagt? Om så, varför har inte de gamla texterna som inte gäller längre tagits bort? Hur vet du i så fall att ni inte missat något? Kanske av misstag tagit bort något som skulle varit med och tvärt om? Du erkänner ju själv att inte allt i bibeln gäller, så tänk om något som ska gälla fallit bort? Kanske hävde inte gud förbudet mot att äta skaldjur eller klippa sig trots allt? (Och exakt var står det att han hävt detta förbud förresten?).

      Nej, du går bara på magkänsla och gör då precis samma misstag som andra troende: Du är moralisk relativist men är så insyltad i ditt eget trossystem att du inte inser de cirkelargument du framför. Gud är ju på din sida så då blir allt tillåtet. Du företräder en uppenbart ohållbara filosofisk ståndpunkt samt en närmast livsfarlig blind tro på auktoriteter.

      Quod erat demonstrandum.

      Radera
    3. Käre vännen! Du behöver ett personligt möte med GUD! :)
      Gud helar, botar sjuka, reser upp människor ur rollstolar, tar bort canser, ger blinda syn, och väcker upp döda.
      Har du någon kristen omkring dig, fråga denne vad den fått vara med om.

      Och angående bibeln
      Följer man inte den så syndar man, och synd leder till helvetet.
      Läser man bibeln får kunskap om vad som gäller och inte.

      GUD välsigne dig!!!

      Radera
    4. Påståenden är inte bevis. Visa mig dokumenterade fall av opartiska forskare där det är belagt i kontrollerade studier att gud botar någon från något alls. Det finns inte.

      Att påstå att vi "bad för någon och de blev bättre på grund av bönen" är som att påstå att solen går upp för att tuppen gal. Ett sådant sätt att resonera håller inte eftersom korrelation (tuppen gal och solen går upp/vi bad och personen blev bättre) är INTE DETSAMMA som kausala samband (tuppens galande orsakar att solen går upp/bönen orsakade tillfrisknandet). Detta är en av de mest grundläggande insikter man bör ha som tänkande individ. Att kyrkor verkar göra allt för att motarbeta detta särskilt i fråga om mirakelsagor är föga förvånande.

      Förövrigt verkar det i din världssyn vara en ond och gniden gud som kräver att folk slänger sig framför hans fötter och ber för sina liv innan han hjälper dem. Låter som en tyrann.

      Angående bibelns interna problem så svarar du inte på kritiken. Du upprepar bara samma cirkelargument. Kanske profeten i hushållet kan övertygas att fatta pennan? Han verkar ju höra röster titt som tätt.

      Radera
    5. Jag vet personer som blivit helade från obotliga sjukdomar,en man man sjuk i Aids,han hade bara månader att leva men Yeshuah hela honom han blev även held från Hepatit C och skrumplever,han var före en narkoman men han bekände alla synder och blev sen helad,han bodde på behandlingshemmet Josua Rehab.

      Radera
  3. Tack för att du delar din blogg på http://www.kristnabloggare.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att jag får vara med!
      :)
      Du är välsignad!

      Radera
  4. vad jag vet så behöver ingen be om förlåtelse för att komma till himlen. det räcker med att tro på gud. inte bad rövaren på korset om förlåtelse, och ändå kom han till himlen tillsammans med jesus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeshua lär i Fader vår bönen:
      Mat 6:12 Och förlåt oss våra skulder, såsom också vi förlåter dem som står i skuld till oss.

      Men förlåtelse mot en annan människa är frälsnings-avgörande:

      Mat 6:14 Ty om ni förlåter människorna deras överträdelser, skall er himmelske Fader också förlåta er.
      Mat 6:15 Men om ni inte förlåter människorna, skall inte heller er Fader förlåta era överträdelser.

      Radera
  5. Den videon är så effektfull på en. Jag såg den i början av min väg som kristen. Jag var alltså alldeles nyfrälst. Jag tyckte det var hemskt men jag visste redan att helvetet inte är kul... dock fick jag lära mig vad man inte ska göra. Det jag fann mest faschinerande var himlen och Jesus. Liksom wow. Jag kollade på den videon två dagar i rad och även fler gånger för att få uppleva samma känsla, men med tiden försvann den ju - måste söka mina egna upplevelser med Gud :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vau <3 Starkt av dig att kunna se den flera gånger!
      Jag skulle själv inte klara av det!
      Må GUD rikligen fylla ditt liv, din vardag med otroliga upplevelser, må Han öppna dina andliga ögon att se Hans under i var dag.

      <3

      Radera