torsdag 15 maj 2014

Vägen till den högsta andliga nivån

Underbara bloggläsare, här har jag inte skrivit på månader men ändå kommer många in o läser dagligen.
Jag ser nu så fram emot att dela med mig vad jag lärt mig!
Jag har skrivit om Konstantin, som har påverkat till att mycket av kristendomens ursprungliga rötter
kapats bort. Han har blandat in mycket av sin avgudadyrkan i vår tro. Han benämnde sig som kristen, fastän han inte var pånyttfödd och därav har vi mist mycket av den ursprungliga kraften och närvaron i vår tro!

Jag har gått en bibelskola om våra sanna hebreiska rötter och kan inte dela med mig något mer
värdefullt till er än just länkarna till lektioner.
Se och räkna med att få din tro förvandlad!:


På denna länk finns 13 filmade undervisningar,
handlar bland annat om
-Guds och hans sons riktiga namn,
-Hur hedniska traditioner blandats in i vår tro och vad deras egentliga betydelse är -julen, påsken m.m
Respektive hur GUD vill att de ska vara.
http://www.enroos.org/live-tv/online-school

När vi går igenom dessa, kommer vår uttorkade tro att få nytt liv igen,
för att våra personliga rötter börjar nå den levande källan igen.

Här är den senaste lektionen, innehåller 2 undervisningar.
(spola fram 30 min om du vill hoppa över lovsången)

Korsets ursprung, blev verkligen Yeshua korsfäst enligt ursprungliga texterna:
https://www.youtube.com/watch?v=xgW8pSMWIW8


-----------------------------------------------------

Det är 1 lektion kvar tills skolan är slut,
jag kan berätta om hur den påverkat mig och min trosliv.

Jag har genom min vandring tillsammans med GUD,
känt saker i anden långt innan jag förstod varför jag reagerade som jag gjorde.
En utav de saker jag avskytt mest är midsommarfirandet bland kristna.
Jag kände väldig sorg och bedrövelse inom mig under denna högtid.
Redan i Gt dansade människor omkring en guldkalv vilket gjorde GUD vred,
skulle det vara bättre att nu på 2000-talet dansa kring ett stort lem,
oavsett det är ett moderliv eller mannens fortplantnings-organ.
Det är skamligt!

Ett år var jag och hjälpte till med att förbereda för julfirande i Pingstkyrkan Sundsvall,
(där jag hållit hus nästan de senaste 10 åren, tills nu då jag tillhör Kraftkällan i Sthlm.)
Där skulle jag skriva God Jul på godispåsar till barnen.
Utan att veta om att Jul egentligen står för ett namn på en avgud frågade jag om inte jag kunde få
skriva "grattis på Jesus födelsedag" ist.
Men det gick absolut inte! Vi ska stå fast vid traditionerna, oavsett de upphöjer GUD eller inte.
Det är äckligt. Avskyvärt inför GUDs ögon.

Jag har inte haft en vardag där jag dagligen känner GUDs närvaro!
Sann Gudsfruktan där GUDS vilja är nr 1. Fanns inte!
Inte heller fanns sann kärlek, vilket är det som sammanfattar lagen och profeterna enligt Yeshua.
Jag kände mig fullständigt ensam efter mötena i pingst.
Och trots mycket, mycket bön, så kom ingen inre helande.
Jag var om inte trasigare efter varje möte.

Vi människor kan inte nå den högsta andliga nivån så länge vi har en massa skräp i rören,
det handlar inte bara om skräp, det är t.o.m att vi inte har våra andliga rötter
där den verkliga källan finns utan i någonting som genom åren har ersatt sanningen.

Det här är en liten liten del av vad lektionerna av Sanna Enroos har fått mig att förstå,
jag har förändats, jag har fått helande.
Jag har mer andlig auktoritet och jag har definitivt mer flöde av det levande vattnet.

Vägen till den högsta andliga nivån går genom de hebreiska rötterna.

Detta kanske är exakt vad denna vers i skrifterna bär i sig:

Sak 8:23  Så säger YHVH Sebaot: På den tiden skall tio män, av alla språk och länder, gripa tag i mantelfållen på en judisk man och säga: "Låt oss gå med er, för vi har hört att Gud är med er."





// Johanna Mikkola















2 kommentarer:

  1. Du skrev: "Vägen till den högsta andliga nivån går genom de hebreiska rötterna."

    Nej, den går genom Jesus. Du lär ut lagiskhet. JESUS KRISTUS är VÄGEN, sanningen & livet (Joh 14:6).

    "Ja, han har uppväckt oss med honom och satt oss med honom i den himmelska världen, i Kristus Jesus," (Efesierbrevet 2:6).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag pratade inte om en annan väg. :) Jag pratade om den andliga sanningen som man får mest uppenbarelse genom, och det är ju självklart den Yeshua lär ut om vilket jag kallar de Hebreiska rötterna.
      De har tyvärr blivit smutsade med tiden.

      Radera