fredag 30 maj 2014

YHWH skriver:


När jag satte mig vid datorn här, så viste jag inte vad jag skulle skriva,
jag bara kände att jag vill skriva, så gärna att jag skulle bli olycklig om jag inte fick.
Jag har en Thalit (Tallit) över huvudet för att YHWHs har sagt det att jag ska ha det varje gång jag betjänar Honom. Jag fick min första egna Thalit igår, jag grät av glädje. :)

Du kan se undervisning om Thaliten på min församlings hemsida, men kan just nu inget annat säga än.
WOW vilken närvaro det är under den!

Jag satte mig här, tog den över huvudet och frågade YHWH vad Han vill att jag ska skriva om, och det kom som en viskning i anden in i mitt högra öra. "Kärlek"

Jag ber nu att jag ska vara ledd av Anden i varje detalj i detta inlägg, och att varje person som kommer in ska kunna ta emot det utan motstånd.

---------------

När jag tänker på kärlek, ser jag faktiskt YHWH framför mig, med tårar i ögonen..
Han tittar neråt mot en själ som är framför Honom.

"Jag skapade dig med en stor passion och iver, en överväldigande glädje, med stora planer för ditt liv"
Det fanns en stor här utav änglar omkring när din själ formades, de alla fyllda med kärlek för dig.
Du hade ännu inte fått ditt medvetande, men detta är vad som sker innan en själ läggs ner i en kvinnas mage, in i fostret.

Alla själar har sin rätta hemtvist uppe hos Mig i himlariket, JAG är deras verkliga Fader,
Jag känner och vet var och en utantill.

Varje människa vet hur sann kärlek känns för att jag har låtit alla få uppleva min kärlek."

Nu ser jag Yeshua i anden, han hänger på pålen.
Sann kärlek bär med sig smärta, man kan offra sitt liv för att den andre ska överleva.
Den kärleken är sällsynt bland människor,
alla går under en lögn av djävulen att de är under brist och fokuserar mer på att få än att ge.
Om alla fokuserade på att ge, skulle Faderns ursprungliga kärlek bli uppenbarad bland människor.

Men jag älskar med denna kärlek, jag skulle inte bara dö för dig om jag fick välja,
utan har redan gjort det, innan du blev född.

Om människor skulle förstå att söka mig, skulle jag fylla alla deras behov.
De måste vara i någon brist för att börja söka Mig.

Det är därför jag låter katastrofer ske, människor hamnar i helvetet utan mig,
inte för att Jag vill det, men för att man måste få förlåtelse och bli renad för att kunna få komma inför Mig.
Jag skulle inte vara fullt ut kärlek, om inte det fanns rättvisa i Mig.

Kärlek kräver rättvisa, Kom till mig och bli renade.

Tro inte att bibelns personer var större än människor kan vara nu,
alla har en kallelse att uppfylla, alla som uppfyller den blir stor i Mina ögon.

Börja uppskatta varandra mera, jag har i min höga intellekt skapat er i behov utav varandra,
det var därför jag skapade kvinnan från mannens revben och inte från jorden som jag gjorde med Adam. Han ska vara beroende utav henne, hon är en del utav honom.
Mannen är inte hel utan sin Eva.

Ni bör vara beroende av varandra, ingen som drar sig undan in i sitt eget kan bli den jag menat den att vara. Bli mer sociala med varandra. Älska varandra, umgås.
Var med mig när ni är tillsammans.
I min närvaro sker mäktiga ting, jag förvandlade sandkorn till en levande varelse.

Jag vill uppfylla er med min kärlek för varandra.
Min kärlek är tålamodig mild, den brusar inte lätt upp, den avundas inte, den är inte uppblåst, allt tål och uthärdar den.

Det är meningen att människor ska genom er kärlek till varandra, få en längtan till mig och min kärlek.

Hur kan man älska en annan människa?
Det klarar ni inte av er själv, utan måste bli uppfyllda med min kärlek.

Den som inte älskar har inte lärt känna mig.

JAG är mer mycket mycket mer, än en Gud uppe i himlarna.
JAG är en person som längtar att bli en bästa vän med alla.

Vissa älskar bara ibland, men sen tar köttet över.
kärlekens känsla är inte tillräckligt starkt stor för att bli synlig i praktiken.
Det är inte sann kärlek.

I ren kärlek är du redo att göra allt för din nästa.
Jag ÄR kärleken, var i MIG så har ni den kärleken.
Ni kan kliva in i Mig i Anden och ni kan kliva ut ur MIG.

utanför MIG lever ni i mörker och i död elände svält och sjukdomar,
men i MIG lever ni i ljus och sanning.

Människor måste börja älska sig själva, men de är svårt, då de inte vet vilka de är.
De har inte hittat sin sanna identitet i MIG.
Varje själ som lever i MIG är fullständigt lycklig.
Jag är allestädes närvarande.

Bekymra er inte för jordiska saker, jag är himlarnas och jordens skapare, allt är MITT.
DU är min.

Oh vad JAG längtar efter varje vilsen själ.

Varför visar Jag mig inte?
Människor tror att det fysiska är det som verkligen gäller, det viktigaste.
Men allt är i grunden Andligt och det är där man kan finna mig, i sanningen.
Jag är inte svår att hitta för en enda själ, man behöver bara kliva ut ur det fysiska,
In i det andliga. Där står jag och möter Dig.
Det Andliga rummet som finns i varje människa.

Människan tror att det sker genom meditation och fasta och bön,
men jag talar i hjärtat, jag talar genom ditt samvete.
Finns inte en enda som JAG inte talar till.

JAG talar genom en människas tankar, som denne tror är hennes egna.
men det är inte bara JAG som talar den vägen.

Kom till MIG mina barn.
Det finns en dag då det kommer vara försent.
Då går det inte längre att välja, finns inget du kan bestämma över mer sedan,
antingen har du då valt mörkret eller ljuset.

JAG heter YAHVE, börja uttala mitt namn, använd mitt namn!
Glöm inte bort mitt namn, barn ska veta sin förälders namn.
Ni är Mina barn.

Du är min dyrbara skatt, den JAG gett mitt liv för för att återfå den kontakten med Dig som jag ursprungligen hade med människan.
Adam kände Mig och Jag kände Adam, vi var vänner.

JAG älskar med en svartsjuk kärlek, det betyder att Jag vill att inget är viktigare för Dig än vår relation.
Allt som tar dig ifrån Mig sårar mig,här är jag, kom mitt barn i anden kan du sitta på mitt knä,
komma inför min tron, anden är din rätta hemtvist.
Där är allt mycket verkligare än i det fysiska.

Människobarn, ni måste börja frukta för Mig, Gudsfruktan är början till vishet.
Ingen som fruktar mig hamnar vilse.
Jag är en fader som ger konsekvenser för onda gärningar.
För att skrämma er iväg från det som förstör er.
Jag gör det i kärlek för att inte förlora er.

Ibland blir jag väldigt sträng.
Men min hårdhet för människor in i en styrka att motstå djävulen.

Helvetet finns! Det är den värsta platsen en människa kan hamna på,
total avskildhet från MIG. Inte förrns där förstår vissa att det är JAG som gav dom allt gott på jorden,
allt de hade på jorden.

Avskildhet från MIG är det värsta en människa kan vara med om,
JAG är källan till allt en människa behöver. All den kärlek ljus och värme JAG skapat en människa till att vara beroende utav.

Lär känna MIG säger YHWH, Jag är inte långt ifrån dig.
Det finns ingenting du kan dölja från MIG.

Lägg undan synden och börja lev i Anden med Mig.
Synd är avskyvärt i Mina ögon.
Det är att låta onda andemakter använda dig för sina onda gärningar.

Lär känna min helighet!
 Bli HELIGA för JAG är Helig, JAG är avskild.
Inför min Helighet spelar varje steg roll,
Inför min helighet tar man av sig sina skor och är redo att ödmjuka sig så mycket att man blir
nersmutsad.
Inför min helighet blir en människa fylld utav fruktan, för allt det jag avskyr i människan blir uppenbarat. Men kom inför min helighet för att bli renade, befriade.
I Anden kom inför min tron varje dag.
En människa som kommer inför min tron varje dag blir lik Min Son Yeshua,
där hittar du din sanna identitet. Och all rädsla kommer att försvinna,
JAG vill fylla dig med MIN kärlek när du kommer inför Mig,
JAG vill tala till dig göra dig till en frimodig själ som inte fruktar något.

Jag är YAHVE, din Fader JAG längtar efter dig mer än Du någonsin kan förstå.
































































































































3 kommentarer:

  1. Med all respekt, får jag fråga hur du och/eller Jehova ställer sig till homosexualitet? Jag ser fram emot ditt svar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yahwe, älskar varenda själ, men har inte skapat en penis att stoppas in i en stjärt, utan in i en kvinnas kön.
      Man som människa kan få onaturliga sexuella dragningar, de är så att det finns saker i andevärlden som vill förvrida sanningen och få oss att tro saker om oss själva som ursprungligen inte stämmer.
      Man kan bli av med onaturliga sexuella känslor, det finns flera exempel på personer.

      Radera
  2. AMEN!!!
    YHWH created Adam and eve not Adam and steve. Hahaha
    Magnet / plus &minus = right
    Minus + minus /plus & plus = wrong

    SvaraRadera