fredag 3 oktober 2014

Den personliga relationen med den allsmäktige.

Jag är en vanlig människa,
jag kan inte höra GUD tala som Moses gjorde, jag ser inte änglar,
jag ser oftast inte helanden och mirakler när jag ber.

Men jag fick en gång förstå att GUD verkligen finns,
jag fick se hur verklig Han kan vara i en människas liv,
jag såg kraften, jag såg passionen, jag kände närvaron.

Jag blev en aktiv troende sedan jag mötte en annan person som var det.
GUDs nåd över honom var sällsynt stor, just tack vare att personen hade offrat mycket tid för sin personliga relation med GUD. (Det sker när GUD först drar i en, då personen får en vilja till det.)

Denna person kom med en extraordinär närvaro och ande över sitt liv,
det kommer en sådan över människor som söker GUD dagligen.
Helige Anden hade gett honom auktoritet och sällsynta gåvor, där GUDS kraft blev manifesterat.
Den personen hade fått kontakt med YHWH.

Det jag fick se, gav mig en så extremt stor tro att de kommer att bära mig livet ut,
även om det blir motgång på allt.

Ibland kan man vila sin tro i någon annans tro.
Vilket alltför ofta sker.. Man ser upp till sina ledare och får sin näring genom deras trosliv.

Det verkar som den egna relationen med Israels GUD är inget annat än på tros nivån.

Men det går att få den att bli mycket mer än så.

Jag håller på att bygga upp en relation mellan mig och den Allsmäktige.
Varje morgon påväg till tåget så läser jag ur en bibelläsningsplan,
Jag läser upp några kapitel ur en gammal historisk bok,
men i min hand förvandlas den till en äventyrlig handbok för livet med berättelser som får mig att känna GUD bättre, få mig att växa andligt..
och istället för att ta bussen så går jag resterande bit, med bön.

Då ordet på tågresan gör stor inverkan och bygger upp tron,
blir bönerna väldigt passionerade och äkta.
Många gånger kommer jag till jobbet med tårar i ögonen,
med en nöd för min egen framtid, för ofrälsta människor... m.m

YHWH! Jag vill inte finnas här utan att göra verkan för ditt rike!
Om jag än så blir till narr och åtlöje, må det hellre ske än att
livet rullar förbi och jag inte får se själar möta sin frälsare.

YHWH vill se oss dansa, sjunga för Honom,  be, läsa bibeln
Han vill att vi förstår att DET SKER STOR SKILLNAD när vi gör det.

När vi gör någonting för Honom, så kopplas vi direkt in i det Andliga där Han är,
och där finns det inga begränsningar. Vad som helst kan hända.

Patrik som både kan höra och se in i anden,
kommer varje dag med något nytt.

Vi som inte har fått samma gåva, måste uthålligt fortsätta i tro och bli styrkta i vår tro genom Ordet.

Det finns en reklam för en trisslott där det står "Plötsligt händer det"
Plötsligt kan en person vinna en miljon.

När det gäller det Andliga är det ungefär samma sak,
Plötsligt händer det!
Du kanske har bett för en sak så ofta att det blivit en rutin för dig,
och bönesvaret kommer, många gånger på ett helt naturligt sätt.

Även om inte man skulle få svar här i jordelivet,
måste vi stå lika fasta som Sadrak Mesak och Abednego (Hanaja, Misael, Asarja)
Som bekände att de hade tro till att GUD kunde rädda dom, men om inte GUD valde att göra det stod de ändå fast i sitt beslut att inte vika av från Honom.

 Dan 3:15  Allt är nu väl om ni faller ner och tillber den staty som jag har låtit göra, när ni hör ljudet av horn, pipor, cittror, lyror, psaltare, säckpipor och alla andra slags instrument. Men om ni inte tillber, skall ni i samma stund kastas i den brinnande ugnen, och vilken gud skall då kunna rädda er ur mina händer?"

Dan 3:16  Då svarade Sadrak, Mesak och Abed-Nego kungen: "O Nebukadnessar, vi behöver inte svara dig på detta.
Dan 3:17  Om det blir så, är vår Gud, som vi dyrkar, mäktig att befria oss ur den brinnande ugnen och att befria oss ur din hand, o konung.
Dan 3:18  Men om inte, så skall du veta, o konung, att vi ändå inte dyrkar dina gudar och att vi inte vill tillbe den staty av guld som du har låtit ställa upp."

....

Dan 3:23  när de kastade de tre männen Sadrak, Mesak och Abed-Nego bundna i den brinnande ugnen.
Dan 3:24  Då blev kung Nebukadnessar förskräckt. Han steg hastigt upp och frågade sina rådsherrar: "Var det inte tre män vi band och kastade i elden?" De svarade kungen: "Jo visst, o konung."
Dan 3:25  Då sade han: "Ändå ser jag nu fyra män som går lösa och lediga inne i elden, och de är helt oskadda. Och den fjärde ser ut som en gudason."





Vissa gånger blir det Andliga så starkt att manifestationen syns även i det fysiska.
Några gånger ibland får jag glimtar från den andra sidan.
Synbara, hörbara och så jag kan känna det fysiskt eller psykiskt.

Det finns regler satta av GUD att det fysiska och andliga ska vara på olika nivåer,
att inte alla kan se änglar hela tiden, höra GUD tala se fallna änglar m.m
Därför måste vi vara mer i Anden för att märka av Hans rike oftare.

Lovsång och dans och bön kan föra oss in i en form av "koma"
där det inte finns någon tid mer och vi bara fylls utav Hans kärlek och närvaro.
Det är så underbart!


Bibelläsning för oss in i andra tider där vi får återuppleva det som skett på nytt,
och ger oss lärdom.

Nu är det Shabbat, då kommer YHWH själv och umgås med oss som bibeln lär!
Shabbat Shalom!!


//Johanna M








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar