måndag 14 december 2015

Höj dina förväntningar på GUD! Stora saker har börjat att ske!



Vad kan man ha för förväntningar på GUD?


I dagsläget har vi väldigt små förväntningar på GUD,
det är också därför vi går miste om saker.

GUD ser mycket till vad vi vill, vad vi har tro på.
Så nu är det dags att vi börjar höja upp ribban för vår relation med VÅRAN LEVANDE GUD!


Det var en gång en profet som fick ett budskap från GUD till en präst.
Han gick till prästen och sa "Jag har en hälsning från Gud till dig"
Prästen svarade "Hälsa tillbaka"

För han trodde inte GUD pratar med oss längre.
Han var inte öppen för GUDs tilltal och gick miste om det.


Hörde om en mamma som beslutade sig för att inte tvätta sin barns tvätt förres dom lagt det i tvättkorgen.
Ett utav barnen kom och sa "Jag har inga rena kläder mamma"
Det är för att du inte lagt din smutstvätt i korgen.

Hon satte upp förväntningar på att barnen skulle börja klara av denna sak.
Tillslut funkade det!


Jag hade den förväntningen på GUD att han skulle ge mig, till den mannen Han utväljer för mig.
PappaGUD fick välja precis vem Han ville, och jag hade aldrig "naturligt" valt Patrik efter det som jag tycker är viktigt, ögonfärg, dittan dattan..
Men han är en stor välsignelse för mig och mitt liv, finns absolut ingen bättre för mig. <3

Han gick tillmötes min förväntan på Honom.


Att förvänta sig något är att ta emot det man förväntar sig i Anden.

GUD varnade i en bibelberättelse en person om att inte bli rädd,
för annars skulle det inte gå bra för honom, GUD skulle det tillåta hända honom,
var det Gideon minns du det?

Förvänta dig stora saker från pappaYAH!


Vi kan ha en bättre relation med Fadern än vad profeterna i GT hade!

Det som skiljer människor från GUD är synden.
Men nu har Yeshua (Jesus ursprungliga namn) tagit på sig synderna och förlåten i templet brast!

Vi kan komma inför Honom utan att frukta :)

Förvänta dig att du kommer att få se GUD:



Om profeterna fick uppleva GUD både genom drömmar och FYSISKT kunna se Honom,
så ska vi också det!

Det finns en man som heter David E Taylor, som Yeshua kom till, när han fortfarande var en gangster.  Yeshuas kärlek och ödmjukhet förändrade David för alltid, och han har fortsatt att få möta Yeshua hundratals gånger genom åren. Både genom drömmar och fysiskt. (bok förslag: Face to face with Jesus)

Människor som hör Davids budskap, får en större tro och höjer sina förväntningar på GUD.

Då inte dessa saker predikas, kan inte människor höra och få tro.
Precis som med frälsningen!

Men nu skriver jag om det, för att du som läser ska få tro.

Denna foto togs av en kvinna på ett möte, hon kunde inte se Yeshua fysiskt, men förväntade sig, tog bilden i tro och resultatet blev denna bild.  På bilden ser Yeshua hur han välsignar folket.



Se gärna detta klipp om hur Fadern börjat visa sig för hela städer, och det blir tydligare för varje gång:






Fråga efter YHWH
och hans makt,
 sök alltid Hans ansikte.

Förvänta dig att GUD talar till dig:


Fader GUD  har 3 sätt Han oftast talar till oss genom:

1.) Drömmar


Vi får absolut inte förakta att vi bara ser något i drömmen.
GUD kan ta vår Ande till verkliga ställen under natten och vi kan uppfatta det som dröm fast det är en verklighet.
Och även om Han inte tar oss, så är GUD tillräckligt stor för att hålla koll på vad Hans barn drömmer.

Jag har mött Yeshua genom en dröm.

Jag kände mig ensam och bad GUD om att få en kram av Honom.
På natten fick jag se hur Yeshua kom i sin klassiska vita dräkt som han så trivs i :)
och gav mig en kram.

På morgonen grät jag högljutt av den kärlek GUD hade visat mig.
Jag var verkligen djupt berörd.

Kung Salomo fick sin vishet och rikedom efter ett möte med GUD,
studera ordet, för det var i en dröm mötet skedde!

Yeshua använde mycket paralleller när han undervisade på jorden,
för att Hans Fader gör det.
Fadern talar till oss genom paralleller i drömmar.

Man kan söka djuret man såg i drömmen i bibeln och få en djupare förståelse vad den står för.
Antal har också betydelse, för varje siffra betyder något.

Det är inte ett lätt språk att förstå, men vi ber att alla vi ska få drömtydningens gåva
och vishet att söka fram den informationen drömmen förmedlar.

Mardrömmar är många gånger GUDS sätt att förstå allvaret i saker och ting,
inte andemakter som plågar oss.

2.) Profeter


Många församlingar respekterar inte personer som är profeter till den grad att de tar hjälp utav dessa för att rådfråga GUD längre.

Profeter är Guds gåvor till oss och ett hjälpmedel till att GUDS vilja ska ske.

Profeter är så föraktade att de tystats ner och kanske hellre dragit sig ur församlingar helt.

3.)  GUD själv talar till oss:


Han talar i Anden, eller med en hörbar röst.
Han talar genom visioner.



Under tecken och mirakler, den bästa tiden är här! :

Många av oss kanske känner någon som GUD gjort ett ingripande på och helat.

GUD tog bort min mormors cancer på ett möte.

Igår hade jag smärta i nacken, men så fort Patrik (min man)
bad för mig i rummet bredvid, försvann det helt.
Jag blev förvånad hur totalt min nackspärr försvann, och utan att jag ens visste att han bad för mig.

Men det här var vardag för Yeshua och han har lovat att vi ska göra större saker än han gjorde!

Joh 14:12  Amen, amen säger jag er: Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till Fadern.

Yeshua:

-botade och helade sjuka.

-väckte upp döda

-drev ut andemakter

-talade till naturen, både naturkrafter och växter.

-Gjorde vatten till vin

-Fick mat, att mångdubblas

Det här ska vi komma in i och göra fullt ut.
Bibeln talar om en tid som ska komma som ännu inte kommit, men som nu börjat visa sig:

Rom 8:19
Själva skapelsen väntar och längtar efter att Guds barn ska uppenbaras.
Naturen kommer bli helad, av den härlighet som vi bär.

Vi kommer att vara kända för vår kärlek för varandra:

Joh 13: 35 Om ni har kärlek till varandra ska alla förstå att ni är mina lärjungar."

På engelska:

Joh 13: 35 "By this all men will know that you are My disciples, if you have love for one another."


Detta har inte heller uppfyllts ännu.
Vi bryr oss om varandra till en viss grad, sen när det går över den gränsen så slutar vi engagera oss.
Det är inte sann kärlek.


Joel
2: 28 Och det skall ske därefter att jag skall utgjuta min Ande över allt kött. 
Era söner och era döttrar skall profetera, 
era gamla män skall ha drömmar, era unga män skall se syner. 
29 Också över tjänare
och tjänarinnor
 skall jag i de dagarna
utgjuta min Ande.
 
30 Och jag skall låta tecken synas på himlen och på jorden: blod, eld och rökpelare. 


GUDS Ande kommer falla över allt kött, även djur!
Detta har inte skett än.

Jag har varit nära djur som burit på närvaron,
men nu kommer djuren bära en närvaro av GUD.

GUD vill göra det tydligt för hela vår värld att Han finns och att det är skillnad mellan oss som tror, och de som inte förtröstar sig på YWHW:




Mal 3:16 Men då talade de som fruktar Herren med varandra, och Herren gav akt och lyssnade. En minnesbok blev skriven inför honom för dem som fruktar Herren och ärar hans namn. 17 De skall vara mina,
säger Herren Sebaot,
 min egendom på den dag
då jag utför mitt verk.
 Jag skall visa medömkan med dem så som en man visar medömkan med sin son som tjänar honom. 
18  Då skall ni åter se skillnaden mellan den rättfärdige
och den ogudaktige,
 mellan den som tjänar Gud
och den som inte tjänar honom.



Mal 4:2 
Men för er som fruktar mitt namn skall rättfärdighetens sol gå upp med läkedom under sina vingar. Då skall ni komma ut
och hoppa likt kalvar
som släpps ur sitt bås.
 
3 
Ni skall trampa ner
de ogudaktiga,
 ty de skall vara som stoft
under era fötter
 på den dag då jag utför mitt verk, säger Herren Sebaot.





Guds folk är så fokuserade i Yeshuas andra tillkommelse, att de här utlovade sakerna för vår tid går helt förbi dem.


Gör dig resa att kliva in i en stor auktoriter där vi kan börja inta områden, hela städer för GUD.
Där inget mörker kan komma in!


Yeshua kommer och det ser vi fram emot!
Men fienden använder detta till att hålla oss under fruktan och missa att komma ut i den auktoritet och smörjelse GUD har för oss denna tid.

Kat Kerr är en äldre kvinna som fått massor av uppenbarelse från GUD vad gäller denna tid och
den tiden innan Yeshua kommer hur det kommer att vara.


Håll förväntingarna på topp, mest utav allt att få se och umgås med Yeshua, med Fadern
på en personlig nivå så kommer du få ta del utav det.


"Saliga är de som är fattiga i anden,
för dem tillhör himmelriket.






Jes 55:6                                Sök YHWH   medan han låter sig finnas, 
                                                    åkalla honom medan han är nära. (!)



                                   



Nu är det tid! 
Fader jag ber att varje person som läst detta inlägg ska få möta dig personligen,
ska få se dig. Ska få uppleva din kärlek.
Tack för att din Ande verkar i läsarna genom att de läst och tagit emot och har skapat förväntan och hunger efter mer av dig.
Tack pappa för det du gör i mitt liv dessa dagar, låt bloggen finnas till för din ära.



/Johanna Drusian


Smord sång på hebreiska handlar om Jesaja. 53 och Hosea 6:













2 kommentarer:

  1. Hur gör ni i ert äktenskap för att prisa gud? Hur ser er vardag ut?

    SvaraRadera
  2. Hej! :)

    Denna kommentar kom lite som en bekräftelse att jag skulle skriva ett inlägg om oss.

    Genväg:
    http://wwthelord.blogspot.se/2016/01/lite-ur-patrik-och-mitt-liv-tillsammans.html

    Tack för kommentaren GUD välsigne dig <3

    SvaraRadera