torsdag 3 december 2015

Vägen ut till befrielse, fullständig Andlig frihet.

Det här är ett inlägg som kan uppfattas väldigt störande, då det handlar om andemakter i oss människor om du redan här känner att du inte är villig/redo att läsa om sånt välkomnar jag dig åter en annan gång. <3

__________________________________________________________________________

För några veckor sedan laddade vi ner windows 10 till vår dator,
efter ett tag insåg vi att det var ett väldigt dumt beslut.
Man skulle ladda ner en massa appar för att man skulle kunna använda den som förut,
b.l.a när vi skulle se på en dvd film så skulle vi ladda ner en app som skulle kosta oss pengar.

Förmånerna som vi hade innan vi  laddade ner windows 10,
att kunna skriva word, se på dvd film, använda miniräknaren, allt möjligt var plötsligt borta.

Bara för att något nytt kom ut, trodde vi automatiskt att det skulle vara något bättre.
Vi frågade inte GUD eller lyssnade inte på Honom.

Efter flera försök, fick jag råden av min arbetskollega att återställa datorn till fabriksinställning.

När vi väl gjorde detta var datorn helt tom.

Det fanns inte ens ett operativsystem, vi trodde vi skulle få tillbaka den windows vi hade innan.

Vi ringde acer och de skulle skicka oss cd skivor så vi kunde installera om det som behövs i en dator.

Nu har dom kommit och efter installationen kunde jag skriva detta på bloggen igen som innan.



En människa är på flera sätt som en dator:


Vi kommer inte tomma till världen, utan vi har ett färdigt program som är det bästa för oss,
men utmed tiden så blir det lätt att vi ger oss in på sidor (tar del/gör saker som inte är bra för oss)
och får virus.
Virus kan symboliseras med andemakter.

Det är väldigt tabu att säga att någon har andemakter i sig, men sanningen är den att
många gånger har människor hundratals av dom inuti sig.
Även kristna.

Om vi blundar för den sanningen att det finns andliga "virus", så kan vi inte bli fri och ren från dom.

Andemakter strävar att komma in i människor, och genom olika beslut en människa gör,
kan man släppa in dom.
Först kommer en tanke "Jag är värdelös" och godkänner man den tanken och känslan
får man självförakt, en andemakt av självförakt i sig.

Varje lögn man tar emot blir man ett med.

Det är hemskt faktiskt, för många gånger har människor ingen aning om att det är andliga krafter som verkar och vill få en människa så långt ifrån att vara fri och GUD som möjligt.

När det är flera på en plats som tagit emot en andemakt, blir hela det området påverkat av den anden.

De människor som är andligt känsliga kan känna olika närvaro över platser och personer, beroende på hur utvecklad den gåvan är.

Jag ska vara ärlig med er, jag kämpar emot andemakter dagligen.
Och blir mer och mer fri för varje dag :)

En del kommer inte att lämna en förrns man inte vill ha den längre.
Vi kan faktiskt tycka det är skönt att tycka synd om oss själva, skönt att vara överdrivet trött och alltid sova m.m vissa vill t.o.m vara sjuka.

När jag första gången fick höra att jag har en andemakt i mig,
var det nästan som att få en kniv i hjärtat.
"JAG?? SKULLE JAG HA DET??!"

Det var jätteläskigt och jag blev rädd.

Men jag lät mina trossyskon be för mig och mycket positiva saker hände.

GUD pratade mycket till mig när jag var ett barn, Han visade mig innut i en människa, där är det som ett stort höghus med flera våningar och rum.

Andliga väser är inte begränsade till storlek utan kan göra sig hur små eller stora de vill.
Inuti finns det rum som mörka andemakter vill ta över,
men som tillhör GUD.

Stegvis, varje gång jag ber blir jag fri från något.
Det sker mirakler varje gång man ber, även om man inte ser eller märker något just den stund man gör det.

När jag började läsa bibeln, började GUDS ORD ta plats inuti mig och andemakterna blev skräckslagna, ja de kom och torterade mig i mina drömmar på natten.
Jag hade kramper i muskler b.la, de gjorde motstånd så gott de kunde.
De försökte få mig att tycka det var tråkigt att läsa bibeln m.m

Jag visste vad det handlade om och slutade inte att läsa bibeln.
Tillslut övervann jag områden i  mig och fick genombrott och seger.
Idag plågar dom inte mig och kan inte hindra mig från att läsa längre.

Men nu dyker det upp nya tillfällen där de vill skrämma mig, för att jag vinner tillbaka områden.

Det enda demoner kan göra är att skrämma och ljuga.
De kan inte röra en människa på något annat vis än vad GUD tillåter.

GUD tillåter dom till en viss gräns, för att låta varje människa ha en egen fri vilja att välja.
GUD tvingar sig aldrig på någon!

Tillbaka till data jämförelsen:


Utöver det negativa som kan ske med en dator så kan man också ladda ner program som gör den mer användbar.

I vår vandring med GUD så är Hans plan att utrusta oss med olika nycklar, olika andliga vapen
som gör att vi kommer närmare dom kallelser Han har för oss.

En nyckel står för en uppenbarelse, när du får en AHA! Upplevelse, som t.ex kanske nu när du läst är i bloggen och får en kunskap om att andemakter, så förstår du hädanefter att kanske börja tänka mer på vad du vill hindra från att släppa in i dig och vad du vill bli fri från.

Olika Andliga vapen får vi utefter vi växer i GUD och får mer förståelse för hur andevärlden och saker runt omkring fungerar.
Ett vapen kanske t.ex är att du får sådan auktoritet i Anden att bara du kommer till en plats så springer andemakterna därifrån.

Att ta emot GUDS Ande, är som att skaffa virusprogram,
den varnar när något inte är som det ska och renar datorn.

Ju renare och friare vi blir desto mer flyter livet på som det ska,
vi är lyckliga och tillfredsställda.


Enligt psykologi behövs en del saker för att en människa ska bli lycklig.
Men då det inte tar med den andliga perspektivet så blir det vilseledande.

En människa behöver kontakt med GUD.
Utan kontakt med GUD är vi som en dator utan internet.

Det må vara kul med olika programmen,
jag kan skriva blogg utan internet, men då skulle inte min gåva komma i fullt bruk,
utan skulle bara vara för mig själv. Och så har inte GUD skapat det,
Han har skapat oss att synkronisera med varandra.

Jag kan sitta och spela Minesweeper ett tag, men jag skulle inte bli tillfredsställd med min dator och program i längden.

Vi är som datorer med en inbyggd WIFI,
vi alla söker efter något mer, större syfte med livet, vi söker GUD genom olika religioner,
m.m för att GUD skapat oss till att behöva HONOM.

Men även då wifin får någon form av kontakt och man upptäcker nya sidor,
är inte all kontakt från GUD. Alltså från den ende sanne rätte GUDEN YHWH Himlars och jordens skapare.

Om en människa är ärlig med sig själv, så ska dom inte sluta söka för att dom får "kontakt"
utan när dom hittar den "rätta kontakten"
Många stannar upp för att de får kontakt och inser kanske aldrig att det var bara andemakter och inte den Kärleksfulle Skaparen som de nöjde sig med,
några små falska imitatörer av den Allsmäktige GUDEN.

Nöj dig inte med bara någon form av "kontakt" vi är skapade till att ha en levande och aktiv relation med vår Himmelske Fader!

Mitt budskap är dårskap, men GUDs nåd får människor att känna och veta att det är sanning,
för att de ska kunna ta emot frälsningen.




https://www.youtube.com/watch?v=KGlx11BxF24



Om du är villig att ta emot frälsing (räddning för dig själ) nu kan du be:

Himmelske Fader, jag ber om att få komma till dig och få mina synder förlåtna genom Jesus / Yeshua (Jesus ursprungliga namn)
Jag tror på att han dött för mina synder.
Förlåt mig,
jag ber om att du ska ge mig ett nytt rent hjärta och en ny ande så att jag blir ditt barn hädanefter.
Jag vill lära mig allt om dig och hur du vill att jag ska leva, lär mig och led mig.

I Jesu namn Amen.




Så enkelt är det! :) Välkommen in i familjen! <3
Nu är ditt namn skriver i livets bok och GUD börjar sätta dig ut i frihet och leda dig in i din kallelse och uppgift här på jorden.
Jag vet, jag har fått möta Honom!



Ta gärna kontakt  johanna_drusian@hotmail.com


// J.D






















Jag vill att alla som följer denna blogg ska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar