onsdag 30 december 2015

GUD har inte övergivit dig


Kände för att skriva ett uppmuntrande inlägg för de som kanske vacklar i sin tro på GUD,
som inte är nöjd med relationen med Honom m.m.

Jag har haft dom bästa dagarna hittills med GUD,
Han har och är lika levande och närvarande, om inte ännu mer än allt annat runtomkring.

Samtidigt har  jag under just dessa dagar fått förståelse hur det kan vara för andra,
hur det var för mig själv innan jag kommit till denna "nivå".

Att tro på GUD är som att sträcka ut handen i tomma luften och förvänta sig att något från andra sidan, från det osynliga tar emot ens hand, möter den.
Rena dumheten för vissa.

Det kan vara svårt att tro på GUD, när man en gång trott på Honom, men att man den gången fick uppleva att Han förkastade en.
Mitt under det mest svåra stunden, där det enda hoppet man hade var GUD,
och man ropade till Honom men enda känns det som att man krash-landade!

Du kanske ligger på golvet med brutna armar och ben, ett förkrossat hjärta, blöder.

Du lider så fruktansvärt och känner dig övergiven.

..men, du andas fortfarande.

Det är ett mirakel. Du är fortfarande ett mirakel, del av ett otroligt liv, med mycket härliga saker och saker vi inte kan förstå.

För en människa är det naturligt att det egna skinnet, livet är det viktigaste.
GUD som skapat oss kan med en vindpust återställa oss till ande kropp och själ,
hela varje sår, torka varje tår.

Han har inte lovat att allt kommer vara lätt, men Han har lovat att alltid finnas där, oavsett.

Vi människor måste våga lita på Honom, överlåta oss till den graden att oavsett vi får möta döden så tänker vi inte lämna Honom.
För det är när vi har denna nivå på vår tro, som vi verkligen får se att Han är med!

Att möta svårigheter, sjukdomar och död, betyder inte alls att du är övergiven av den Allsmäktige.

Det står skrivet "Inte ett hårstrå faller ner från ditt huvud utan att GUD vet om det"

och "dina hårstrån är räknade" (numrerade enligt eng översättning)


vi kan inte tillbe Honom i ANDE och SANNING,
om vi inte släpper taget om det fysiska och det vi ser och hör här i jorden.
Att överlåta oss så totalt att vi inte ens bryr oss om det.

Han vill vara det käraste för dig.

När Han blir det käraste för dig, finns det längre inget som kan stå emot och du kan fullt ut komma ut i det som FaderGUD förutbestämt för ditt liv.
Och det är inga små planer, vår store GUD tänker alltid GUDAstort!

De personer som fått möta motstånd,
de har jag sett större härlighet över sig, de är de som verkar vara närmast GUD av alla.

GUD sa inte att ingen kommer att göra dig illa, Han betonar istället:
"förlåt," "förlåt igen" "sluta inte att förlåta!"  "lev i förlåtelse!"

Han sa inte att ingen kommer dö för Hans skull, och komma under lidande,
Han har visat genom skrifterna att det finns ett utvalt antal som kommer att bli dödade för Hans skull.

Han har inte övergivit dig.

Han vill lära oss att leva i fullständig lycka, frid, harmoni, kärlek, men det kan bara ske genom
att vi lär oss hantera det svåra.

Inget i det yttre kan tillfredsställa en människa fullt,
vi är Ande Kropp och Själ, och behöver bli nådda och bekräftade till HELA vår varelse,
inte bara en del utav oss


En människa som inte får gå igenom svårigheter, brukar inte förstå dennes behov av GUD,
för en del människor är det den enda vägen till att komma GUD nära.


Att vara kristen kommer att leda till flera lidanden,
tex.
-man vet sanningen vart hela världen är påväg,
-man har ständig motstånd då fienden gör sitt bästa i att få oss att lämna GUD.

och
-man längtar så det gör ont efter pappaGUD.

Att få uppleva Hans kärlek, är som att man får möta kärleken för första gången i livet.

Att vara älskad på djupet, kan bara en annan göra som känner dig fullt ut och
det gör ingen annan bättre än Skaparen själv.

När man mött detta en enda gång, finns det ingen återvändo!

Jag är extremt lycklig med GUD, för jag känner att jag äntligen har börjat sväva i min relation med Honom, där jag kan möta Honom och njuta av Honom dagligen,
där Han och jag har konversationer med varandra.

Än är jag bara i början, men nu går det inte långsamt framåt längre, utan stegrar i hög fart!
Jag räknar med att vara en mycket mer utvecklad, helad person om ett halvår,
som kommit ut i mina gåvor fullt ut :)

Ge inte upp! Självmord är ingen lösning, att ge upp helt för Honom, Hans vilja,
att överlämna allt till Honom är lösningen.






Jes 63:9  I all deras nöd var ingen verklig nöd, ty hans ansiktes ängel frälste dem. I sin kärlek och medömkan återlöste han dem, han lyfte alltid upp dem och bar dem i forna dagar.

Hos 12:6  Så vänd om till din Gud, håll fast vid kärlek och rätt och vänta ständigt på din Gud.


Pappa YAHWEH lämnar kommer aldrig attt lämna dig så länge du lever:


Heb 13:5  Lev inte för pengar, utan nöj er med vad ni har. Gud har själv sagt: Jag skall aldrig lämna dig eller överge dig. 

Rom 8:35  Vem kan skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller hunger, nakenhet, fara eller svärd?


Rom_12:19  Hämnas inte, mina älskade, utan lämna rum för vredesdomen. Ty det står skrivet: Min är hämnden, jag skall utkräva den, säger Herren.


Jer_31:3  Fjärran ifrån uppenbarade sig YHWH för mig: "Med evig kärlek har jag älskat dig, därför låter jag min nåd förbliva över dig. .."


Sef 3:17  YHWH, din Gud, bor i dig, en hjälte som frälsar. Han gläder sig över dig med lust, han tiger stilla i sin kärlek, han fröjdas över dig med jubel."


Job 33:13  Hur kan du (människa) förebrå Honom (GUD) att Han inte ger ett enda ord till svar?
Job 33:14  Gud talar både en och två gånger, utan att man bryr sig om det. (!)
Job 33:15  I drömmen, i nattens syn, när sömnen fallit tung över människorna och de slumrar i sin bädd,
Job 33:16  då öppnar han människornas öron och bekräftar deras tuktan
Job 33:17  för att hindra människan från en ogärning och hålla henne borta från högmod.
Job 33:18  Han bevarar hennes själ från graven och hennes liv från att falla för svärd.
Job 33:19  Hon tuktas med plågor på sin sjukbädd och med ständiga smärtor i benen.
Job 33:20  Hennes sinne vämjes vid mat, hennes själ vid den föda hon älskade.
Job 33:21  Hennes kött tärs bort till dess inget finns kvar, hennes ben, som man inte såg, blir blottade.
Job 33:22  Hennes själ kommer nära graven, hennes liv nära de döda.
Job 33:23  Om det finns en ängel för henne, en medlare, en av tusen, som förkunnar för människan vad som är rätt,
Job 33:24  då förbarmar sig Gud över henne och säger: "Fräls henne, så att hon inte far ner i graven, jag har fått lösepenning."
Job 33:25  Hennes kropp får då ny ungdomskraft, hon blir åter som i sin ungdoms dagar.
Job 33:26  Hon ber till Gud som får behag till henne, och hon får se hans ansikte med jubel. Och Gud ger människan hennes rättfärdighet tillbaka.
Job 33:27  Hon skall sjunga inför människorna: "Jag syndade och förvrängde det rätta, men jag fick inte vad jag förtjänade.
Job 33:28  Han friköpte min själ så att den inte hamnade i fördärvet, och mitt liv skall se ljuset."
Job 33:29  Se, allt detta gör Gud både två och tre gånger med en människa,
Job 33:30  för att föra tillbaka hennes själ från graven, så att livets ljus får stråla över henne.

<3
Jag älskar dig och GUD älskar dig :) <3


PS! Inläggets sång:




Tänk på Petrus som klev ut båten, så länge du tittar på stormen istället för in i Herrens ögon, kommer den ta över och få dig att sjunka. Så ha rätt fokus!

/ Johanna Drusian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar