lördag 30 januari 2016

GUDS smörjelse!


Oh, vad  jag längtat att få skriva blogg! <3 <3 <3
(Sätt på låten längst ner medans eller efter du läst inlägget)

Det är Lördag morgon och jag har äntligen tid!
Det första som kom till mina tankar var att skriva om GUDs smörjelse som är GUDS närvaro.


Lite om min bakgrund när det gäller relationen med GUD:



Jag föddes in i en kristen familj, men GUD var väldigt distant för mig, 
Han fanns, men Han fanns enligt min uppfattning inte nära och Han ville inte umgås med mig.

                       jag som mycket liten :)

Jag var väldigt hungrig på det Andliga när jag var liten,
så när vi haft mormoner bakom dörren trodde jag det var änglar.
När jag råkat spilla något röd färgat i min garderob så trodde jag det var ett mirakel,
att det var blod där.

Minns en gång när vi var i Pingstkyrkan i Eskilstuna och lyssnade på predikan.
Jag satt och bara önskade och bad till GUD att Han skulle lyfta upp mig i luften.

På kvällarna kunde jag räcka ut min hand när jag skulle sova, och låtsas hålla min ängel i handen.
Jag kunde känna små vibbar av energi på min hands yta och blev förvånad över hur länge jag orkade hålla armen uppe utan att den tröttnade.

Jag minns inte hur gammal jag var, om jag var kanske 9,10 då jag i en Svenska Pingstkyrkan,
ställde mig i en kö som alla andra gjorde efter mötet den gången, för att komma fram och få förbön.
När det var min tur så talade kvinnan som bad för mig i något som heter tungor.
Det är en utav massor med andliga gåvor man kan få från GUD.
Då började det bubbla i mig och det började komma ut främmande språk och ord från min mun med.
Tungotalet är en gåva som hjälper oss att be ut det som verkligen behövs be ut, utan att
mörkret förstår vad det betyder.

Jag blev med andra ord, andedöpt.


Jag har en kusin som som liten plötsligt sa när alla bad i tungor (detta gör man inte i alla kyrkor, utan i frikyrkor, tex Pingstkyrkor)
"Jag förstår vad dom säger" Sa hon.
Hon har fått den gåva som heter uttydning av tungotalet.

Jag låg i sängen som liten en gång och tänkte på himlen, och undrade om man kissar i himlen.
Då vet jag att GUD svarade "Man har ingenting mellan benen i himlen"

Jag vet också att satan talade till mig en gång.
Jag stod i en situation där jag funderade mellan att göra en dumhet eller inte då det kom ord till mig
"gör det! det blir bara en bestraffning från mamma sen, men det gör inget, det är inte farligt"

Jag bara visste att det inte var min egen tanke för jag skulle aldrig ha bejakande tankar mot mammas bestraffning! Det var inte min tanke, utan satan som hade talat, försökt få mig att vara stygg.

Vi levde ett liv där vi hela tiden skulle göra saker FÖR GUD.
vi skulle till kyrkan, vi bad innan mat och läggdags, och mamma läste någon intressant berättelse från barnbibel till oss. Men det var allt.
Vi hade en typisk, RELIGION, men vi hade inte en RELATION med GUD.


Jag trodde på GUD genom hela min tonår, ja jag har ifrågasatt Honom, men jag bara visste inuti mig att Han finns.
Men tack vare att vår RELIGION inte var tillfredsställande så blev andra saker mycket intressantare.
Jag blev en tonårstjej som ingen mamma vill ha, speciellt inte en kristen mamma!

Jag vet ärligt talat inte hur mycket jag är villig att dela för hela världen genom min blogg.
Men kortfattat så var skolan inte intressant men däremot killar.
Redan som 12 åring drogs jag in i chattens värld, där jag blev ett enkelt lockbete för äldre män.

Socialen omhändertog mig,
jag blev fick flytta hemifrån till olika hem.
Men de andra vårdtagarna jag mötte drog mig in i andra dumheter.
Inget hem kunde stoppa mig.

Jag levde helt för allt som tillfredsställde mig på själen/köttets nivå.



jag ca 16 år



Jag mötte en man som hade en relation med GUD!


Men så kom det in en ny människa in i vårt liv, en man som heter Lev, Leif.
Han var intresserad utav mamma.
Han var nog den första som jag upplevde hade en personlig relation med GUD,
Han spenderade mycket tid ensam inne i ett utav sovrummen och bad,
när han bad så handlade det inte om "nu ber vi som en god gärning"
utan han hade tro och visste att allt han bad för skulle ske,
han älskade att be.


Men det bästa jag var med om när han bad för mig.
Han var nerböjd på golvet så han hade sina händer på mina fötter, han hade den judiska bönesjalen över sig men nu hade han lagt den över mig.

Under den kunde jag känna en fantastisk närvaro, jag njöt oerhört mycket utav den.
Jag blev fylld utav kärlek.

Hans ögon lyste och han hade en stor passion för GUD, han ville jämt ha möten.
När han bad oss att ställa oss upp och han bad så kom GUDS kraft så starkt över oss att vi
föll bakåt ner i soffan.

När Leif undervisade var det aldrig tråkigt och torrt, utan vi fylldes av passion av att höra mer!
Det var mycket intressant alla gånger!

Jag kände GUDS närvaro, det här var något helt annat och något helt nytt.
I en sån närvaro och på ett sånt möte kunde vad som helst ske!
Leif hade mängder av helt otroliga berättelser om vad han gjort TILLSAMMANS med GUD.
Vi blev introducerade till en ny sorts musik messiansk musik,
den musiken kommer inte bara med en skön atmosfär som typskt svensk/engelsk lovsång,
utan den kommer med GUD själv.
Eller rättare sagt, den för oss till GUD i Anden.

En utav mina småsyskon berättade hur hon kände dessa dagar hur något i Anden följde med henne till skolan.
Och jag fick se min allra första vision, där jag fick se en ängel i ansiktet.
Det var lite otäckt tyckte jag för denna ängel hade inga pupiller i ögonen, utan de var helt vita.

Nu var det inte längre vi som gjorde något för GUD, utan vi fick göra det tillsammans med HONOM.


Leif lärde mig också att när man ber kan man ödmjuka sig inför GUD till den nivån att man
lägger sig på mage på golvet.
Man visar med hela sin varelse att man böjer sig inför GUD.


Jag har genom åren lagt mig i den positionen, med thalliten (judiska bönesjalen) över mig med
messiansk musik i bakgrunden, och fått möta GUD väldigt starkt!!!
Flera gånger har en sådan närvaro kommit in i rummet att jag inte vågar ställa mig upp.
Det är så starkt och mäktigt. Helt underbart fantastiskt.



De senaste åren med GUD:


Jag valde ändå inte att ge upp mitt liv för GUD då än, trots allt jag fick uppleva genom Leif.

Men senare så tog jag det beslutet.

Allt som jag gjort i mitt förflutna raderades ifrån mig,
på hela mitt väsen syntes en skillnad, och jag kände mig oskyldig och ren som ett litet barn.
Allt festande på helger och sånt, jag hade inte dragning till sånt längre.
Det var plötsligt borta!

PappaGUD mötte mig en gång när jag satt i sängen, varje cell kände av Hans närvaro.

Ja, jag skriver inte bara GUD längre, utan nu har jag en relation med Honom, nu är han PappaGUD!

Har fått se mer änglar, uppleva GUD mer, jag har fått komma inför Hans tron.
Jag har fått se ett mirakel framför mina ögon,
jag har börjat få höra Han tala, massor med saker i min "kristna" tro har fallit på rätt plats.
Och ingenting i hela världen är mer intressant än YHWH. (Guds namn som tagits bort från alla biblar, blivit ersatt med HERREN för det är ett så Heligt namn)


Jag döpte mig som 18 åring i Pingstyrkan i Sunsvall.
(Är du barndöpt rekommenderar jag dig att döpa om dig.
Dopet är en bekräftelse på att du vill lämna ditt gamla liv, dina synder och följa Herren. 
Sådant beslut kan och behöver inte en bebis göra)

Act_19:4  .."Johannes döpte med omvändelsens dop och uppmanade folket att tro på den som kom efter honom, det vill säga på Jesus." ..



hur jag ser ut nu 2016

GUD vill befria oss från allt mörker:


Den klassiska kristendomen kommer GUD inom snar tid att återställa till vad det ursprungligen varit.
-En mycket spännande händelserik relation med GUD.

När du blir frälst lägger GUD ner en brinnande ädelsten inuti dig.
Stegvis ska den här elden ta över del efter del så att slutligen hela du är i eld.

Man kan se de som har den här elden i sig,
En sann kristen persons ögon lyser, (ögonen är själens spegel)

Överallt där den elden är så  blir GUDs närvaro starkare och andemakter flyr.

När man blir frälst så blir man inte helt återställd på en gång,
utan då börjar GUD en förvandlingsprocess som stegvis renar dig från det förflutna,
och befriar dig från orena andemakter.

Jag är fortfarande inte helt fri och hel i mitt inre.
Men GUD gör det så snabbt Han kan, Han kan inte göra det snabbare för annars kan vi gå sönder.
Vi ska inte vara rädda för andemakter, det låter läskigt, men det är som att ha en spindel på väggen.

När man upptäcker den så är det bara att slänga ut den.

Andemakter kan inte göra oss illa fysiskt.

UT med dom bara i Yeshuas namn! :)

Släpp inte in andemakter genom porrfilmer, rysare, skräck, aktion, ta ut statyer från ditt hem.
Alla dessa är fiendens verktyg för att misshandla din själ (genom skräck), förvrida sanningen om hur ett rent och heligt kärleksliv ser ut och komma in med sexuella andar kanske tom machokism, sadism och onaturliga sexuella dragningar man -man kvinna -kvinna (porr) och komma in med våldsandar inuti en människa. (aktion)
Mycket barnprogram kommer in med upproriskhetens andar in i barn,
för det är bara negativa karaktärer som lyfts fram. (expl Pokemon)

Inte godhet, kärlek, självbehärskning, mildhet, ödmjukhet, givande, nöd..
Och allt som du älskar mer än GUD är en avgud för dig som du måste göra dig fri från.
Du ska vara redo att ge bort, slänga allt du har för GUDS skull!

Den som är redo att ge allt, ska också få allt som GUD har för denne! <3



HUR VI FÖRLÖSER UT GUDS NÄRVARO:


När du är frälst (när du bekänner att du tror på Jesus/Yeshua) bor GUDS Ande inuti dig, och du kan förlösa ut det på exakt vad du vill, t.o.m dig själv. :)

Du kan använda dina händer som verktyg.

Du kan rikta dina händer mot något och bara i ditt inre tänka att du förlöser GUDS Ande över det rummet, personen, saken.
Du kan absolut lägga handen på personen eller saken också.

Det som sker i den osynliga världen är att en blå eld kommer ut ut dina händer.

Överallt där den elden kommer drivs mörker bort och GUDS Ande kommer.

Ju mer du använder dig utav denna metod desto mer kommer du få av det och tillslut kommer du känna när det lämnar dig också.

Vårt mål är att vara så fyllda utav GUDS eld, att fienden inte ens kan titta åt vårt håll
och när vi går förbi människor så blir dom fria från sjukdomar och plågor.
Som Petrus i bibeln, för det var egentligen inte hans skugga som befriade dom utan
GUDS Ande över honom.

Act 5:15  .. man bar till och med ut de sjuka på gatorna och lade dem på bäddar och bårar, för att åtminstone Petrus skugga skulle falla på någon av dem, när han gick förbi.




Tack älskade älskade Pappa, för detta inlägg <3
Jag ber att din Ande ska vila starkt över även detta inlägg, så att läsaren kan få känna av din underbara närvaro och njuta utav den.

Fader jag ber att alla som läser här ska få en personlig relation med Dig.

Jag sänder ut änglar som binder upp allt mörker i förväg, så fort en människa kommer in på min blogg, så inte satan ska viska en massa lögner och ta dom härifrån.
Utan att de istället får smaka på ditt ljus och närvaro Din oerhört stora kärlek för varje individ.

Pappa, tack för änglar som utväljer personer som är redo att ta emot detta budskap,
och för dom hit till denna blogg och detta inlägg.

Gör oss mer hungriga efter Dig.
Tack för att du genom mig och detta inlägg får så säd in i människors hjärtan,
bevara de säden, låt de växa och bära frukt.
I Yeshua Ha Mashias namn.


Om du är villig att ge ditt liv till Honom eller bli fri från mörker så kan du be såhär nu:
(utan bön sker inget, för GUD  respekterar din vilja och dina ord.)

Fader, jag vill vara ditt barn, jag vill älska dig mest utav allt.
Jag ber om att få en levande relation med dig.
Jag ber dig om förlåtelse för mina synder, även de saker jag inte visste var synd.
Yeshua/Jesus (säg vilket du vill), tack för att du har dött för min skull, tagit på dig min straff.
Jag ber att du ska rena mig med ditt blod.
Jag ber om förlåtelse för allt orent jag tittat på med mina ögon och är nu redo och villig
att sluta med det.
Rena min själ och Ande från influenser från mörkret.

I Yeshua/Jesu namn.


Massa! massa! kärlek / syster Johanna


Här kommer inläggets låt:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar