söndag 24 januari 2016

Jag ber om förlåtelse för dagens kristendom


Fader jag ärar och upphöjer dig, jag lägger detta inlägg i Dina händer och ber Dig välsigna denna.

Klockan är 7:02 det är en Söndagsmorgon,
Jag klev upp för att vara med PappaGUD.

Jag kände en sån stark närvaro från fåtöljen i vardagsrummet så jag nästan inte kunde gå förbi för att sätta mig i soffan. Yeshua satt där.

I mitt huvud ringde en mening som PappaGUD sa till oss igår.
"ni älskar mig inte tillräckligt"

Vi hade precis bett Honom om att få något -igen.
Vi kommer till Honom med våra önskningar, men är inte villiga att möta Hans önskningar.

Jag gråter när jag skriver detta.

Yeshua kom till jorden och var ett exempel för oss,
Han vandrade i kärlek fullt ut, ingen kände sig oälskad av Honom.

Han umgicks med människor som var hårt snärjda i synder,
sådana som man kallar för "orena" och vissa inte ens vill ha in i sin kyrka. (!!!)
Sådana gick Yeshua hem till, åt middag med.

Yeshua var hård och skällde på fariséerna.
Det betydde inte att Han inte älskade, det krävs mer kärlek att säga något än att inte bry sig.
Idag läget bryr vi inte ens om att berätta för våra Andliga syskon om de har någon synd i sitt liv.
vi går med inställningen "alla får sköta sitt själv, jag bryr mig inte"

Yeshua vårt största exempel,
levde ett syndfritt liv, vandrade i under tecken och mirakel..
Det vill vi ha! Vi vill också se människor bli helade när vi lägger händerna på dom,
vi vill också se döda vakna till liv och driva ut andemakter från människor!

...Men vi gör inte ens det viktigaste, och det enklaste.
Att älska dom.

Yeshua (Det är min kärlek till Honom att skriva Yeshua istället för Jesus, för Han har sagt att Han glädjer sig när man använder Hans ursprungliga namn.)


Yeshua gick före oss, och dog för oss medans vi var syndare,
för att mänskligheten skulle få hopp om ett evigt liv. Liv efter döden i himlen.
För att få en levande relation med Fadern GUD.

Han DOG. Han gav sitt sista andetag för att vi skulle få liv.


Yeshua, vår älskade Yeshua, Han som är vår kung, och till vem alla knän ska böja sig,
böjde sig så lågt ner man kan komma för dig.
Han böjde sig under tortyr, böjde sig och la sig ner på korset där han blev fastspikad.

Det här hade aldrig behövt ske om vi älskade GUD mer än oss själva.

Honom, mer än våra egna liv.


När jag och Patrik bråkar, blir Yeshua torterad.
När vårt "kött" kommer fram kommer allt det fram som Han var tvungen att plågas för.
Våra attityder påminner Honom, tar Honom tillbaka till korset.
Det smärtar i honom.
Medans vi bara vill ha vår vilja fram, och bryr oss inte.


Sann kristendom är att sätta alla före sig själv och GUD först utav allt.


Jag såg Fadern gråta i morse, Han visade mig en bild på vår planet.
Hela vår jord skulle vara annorlunda om vi kristna, prioriterade kärleken till Honom,
det är då vi tar det första steget ut i det Yeshua levde i.

Jag frågade PappaGUD om jag fick krama Honom,
jag gjorde det och vi grät tillsammans.

Jag vill prata om synd,
ingen människa är syndfri, ingen står det i skrifterna.

Vissa kristna använder det till ursäkt för att synda.

Sanningen är den, att ingen är syndfri, fram till dagen då man tar emot Yeshua,
från den dagen och framåt så är man syndfri och tanken att man ska fortsätta att leva i det.


Synd är
1.) Att inte älska GUD mest utav allt. (Att vara villig att offra, ge upp allt för Honom)
2.) Att inte älska sin nästa som sig själv. (Aldrig göra någon kärlekslös handling mot en annan människa)



Hörde Yeshua tala, han sa:
Bemöt människor så som Jag skulle bemöta dom.

och detta bibelställ kom till mig:

Matt 15:8  Detta folk ärar Mig med sina läppar, men deras hjärtan är långt ifrån Mig.

Sen sade Han att jag skulle gå och skriva på min blogg och det är den du läser nu.

Yeshuas största glädje på jorden var att vara med Fadern och göra Hans vilja,
Yeshua kallade det för Hans mat!

Joh_4:34  Yeshua sade: "Min mat är att göra hans vilja som har sänt mig och att fullborda hans verk."


Vår största glädje här i livet ska vara att höra Honom och uppfylla Hans vilja.



Fader, det har varit ett smärtsamt inlägg att skriva.
Jag ber att detta budskap ska nå människors hjärtan och förändra oss.
Jag bekänner min synd, att jag inte älskat Dig mest utav allt.
Förlåt mig Fader.
Jag ber om din nåd till att förändra oss som läser detta till att kunna älska Dig mer,
jag ber att vi ska känna av Din glädje när vi gör Din vilja.
Men också Din sorg, när vi inte gör efter Din vilja Fader.

PappaYah, jag bekänner att jag är lat och bekväm många gånger.
Du vill att vi ska ta hand om vår ande genom att umgås med dig dagligen, kropp genom att motionera och inte äta för mycket ohälsosamt och själ genom att ge den vila ibland.
Våra relationer, våra jobb och hem.

Hjälp mig att övervinna mitt kött.
Var oss nådiga Herre.

Var mig nådig Pappa, förändra mig.
Jag ber dig,
låt oss behaga Dig med våra liv.





Låt detta var en början på ett helt nytt liv.










Sann frihet är inte att leva som man vill, sann frihet är att ge sitt liv till Honom,
och fortsätta att leva för Honom.


Sång av mig och Patrik: Sann frihet






Tack för att du läste <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar