lördag 2 januari 2016

Lite ur Patrik och mitt liv tillsammans

PappaGUD, tillåter du mig att skriva om Patrik och mig?..

Oh, fick ett väldigt starkt ja! :D Va härligt.

Ibland måste man vänta tills saker är mogna att komma ut,
dels för att vi ska bli stabila i det men även för att fienden inte ska förstöra "den ringa begynnelsen"


Patrik ligger och sover, klockan är 7:41 just nu, jag är ledig från jobbet idag.

Patrik somnar sällan i sängen dessa dagar, utan Han är med pappaGUD till tidiga morgontimmarna,
vid 4 brukar jag väcka honom där han ofta har somnat i fåtöljen.

Jag kliver upp när pappaGUD väcker mig mellan 3-6 och är med Honom en stund och går sedan och lägger mig igen, eller gör mig redo för jobbet.
Jag har väldigt nyligen fått uppenbarelse (klarhet) över att GUD själv är här nere på jorden just dessa timmar och vill umgås med oss.
Och umgås vi Honom på Hans tid så går utvecklingsprocessen mycket snabbare än om vi gör det när vi är med honom när vi vill.

Man kan jämföra det med att ta en bil eller flyga.

Sedan jag började kliva upp när Han väcker mig så är det som pusselbiten som saknats i Han och min relation lagts på rätt plats, jag blir väldigt tillfredsställd i Anden och får uppleva Honom personligen under dessa timmar. Jag brukar längta efter att vara med Honom, efter just denna tid.

Jag har skrivit en dagbok vad GUD gjort och vad som hänt, under just dessa morgontimmar som jag kommer att dela med mig av här på bloggen!

Ibland har Han låtit mig sova för att jag behövde det.
När jag blev väckt i morse så satte jag mig upp, men somnade hela tiden sittande, så pappaGUD sa åt mig att gå o sova så skulle Han väcka mig senare igen.

När jag nu idag blev väckt vid 7, hörde jag Honom säga att Han har väntat på mig, och att Han fortfarande finns kvar här. <3

Det är mycket bra att börja dagen med bibelläsning,
om frukost är dagens viktigaste måltid i det fysiska,
vad är då inte Guds Ord som ger näring i Anden.

Jag gick undan och läste bibeln nu, det är mycket viktigt att läsa bibeln på rätt sätt.
Du ska läsa den med hunger, hunger till att få in och förstå allt som står.
De ord du ej förstår ska man söka upp, läs inte snabbt, läs sen igen för att komma ihåg det kapitlet och dess budskap.

Vissa verser och Ord sprudlar av Ande och kraft.
Bibeln är en levande bok och har något nytt att lära oss varje gång, även den 100 gången man läser samma ord.


GUD planerade Patrik och mig tillsammans innan vi ens blev placerade på jorden,
vi blev skapta för varandra.

Vi båda har haft tidigare partner, varit gifta, men GUD har gett oss nåd att gifta om oss på nytt.
Det första äktenskapet var mest på grund utav köttsliga begär, inte av anden.

GUD har kallat oss att betjäna tillsammans, som igår.
Patrik älskar att sitta på Skype och prata med människor över hela världen.
Han ropar jämt på att jag ska komma och säga hej till hans nya eller gamla vän.

Det tar emot i mig varje gång, jag är en fåordig person när jag inte vet vad jag ska prata om
och har sår ifrån denna värld där man jämt ska vara så fin, för att få bekräftelse.
Har jag inget att ge vill jag helst inte visa mig.

Men igår kom Patrik så kärleksfullt och fint och hämtade mig, och vi pratade med en kvinna som inte ville visa sig, hon hade ljus bakifrån så hon var helt svart, man kunde inte urskilja hennes ansikte utan bara se hennes konturer.
Hon påstod att hon inte hade pratat med folk utanför familjen på två år.

GUD sa åt både mig och Patrik att vi skulle betjäna henne genom att sjunga och spela för henne.
Vilket vi gjorde, det var helt fantastiskt, för varje gång vi sjunger och spelar tillsammans gör vi det kopplade till Anden, så man får andlig näring utav det.
Hon var väldigt tacksam och sa att hon hade behövt det.

Jag var hes i rösten när samtalet var över och tacksam över att det långa samtalet var över så jag kunde få göra något annat. Erkänner att jag inte helt dött från köttet.

Då ringer Patrik upp nästa person och ropar snart till mig:
"Johanna! Kom och be för den här mannen och det här paret."

Ska jag vara helt ärlig, så sa han "Kom och be för hans pe**s"
För Patrik är lite väl öppen med sådana detaljer.
Han skäms inte alls.

Jag gick inte dit.
Men snart gick jag dit ändå, och bad i auktoritet och kraft för honom och frun.
Jag vet inte om han blev helad, är inte särskilt intresserad, för ett helande beror inte på mig utan på GUDS Ande, jag gör mitt så sköter Helige Anden resten. :)

Sen skulle vi sjunga igen med min hesa röst.
Jag brukar inte titta på människor när jag sjunger, för jag är så fokuserad på GUDs Ande,
men denna gång kikade jag lite, kanske för att vi i det förra samtalet inte hade fått se henne öht.
Det syntes på honom hur han verkligen fick något utav det, han njöt.

Jag smet undan efter ett tag vid ett lämpligt tillfälle senare när de pratade.

För GUD är det oerhört viktigt att kvinnan underordnar sig mannen i familjen.
Jag blev förvånad över att det var så viktigt för GUD,
i början trodde jag nog inte riktigt på det där, men nu har jag börjat förstå..
eftersom GUD verkligen tjatat om det!

En man och kvinna är lika värda, men har olika uppgifter i familjen.
Det får låta gammalmodigt, men det är GUDS plan, och det är bara genom GUDS plan vi blir fullt tillfredsställda.

Man kan se det på det yttre, det fysiska också att GUD skapat mannen större än kvinnan,
för att beskydda.

Kvinnan är medhjälparen,
om jag låter Patrik fokusera på det viktigaste blir det naturligt att jag gör de saker vid sidan av som han inte har tid med.
Matlagning, disken städning.

Patrik brukar också göra det, han låter mig få vila.

GUD har gett en man och kvinna olika sätt att se på saker,
redan som barn dras man till olika leksaker och lekar,
flickor tycker om att leka familj, man bryr sig om de mindre detaljerna,
vilka kläder dockan har på sig, man över på att fungera som en familj i de mindre detaljerna.

Medans pojkar älskar bilar, och utmaningar.

Kvinnan har små detaljerna.
Mannen har helheten i det stora.

Självklart är det inte exakt lika för alla, men i det stora hela finns det uppenbara skillnader.

För oss:
Patrik tänker och funderar oftare på flytt m.m
medan jag känner mig trygg där jag är och vill fokusera på inredning.

Här ska Patrik in i fel tåg för att komma fram, men jag ser att det är fel tåg :D




Det Patrik gör är att han arbetar,
men han arbetar inte med ett vanligt jobb, utan han betjänar GUD.
Och GUD ger honom lön.

Influerad av det moderna tänkandet blev jag sur på Patrik en gång när han bad mig göra en sak för honom och sa något i stil med "jag är inte din slav!"
Då ville pappaGUD lära mig en läxa och sa att för att jag inte ska uttala mig så mer och för att jag ska förstå vad en slav är för något så skulle jag skrubba hela golvet på mina knän!

Det var hemskt då, jag visste att Han menade allvar och att jag verkligen skulle göra det.
Jag ångrade mig och började gråta.
PappaGUD förlät mig och jag slapp göra det. -_-




Lots of Love!

<3

//Johanna Drusian :)











3 kommentarer:

  1. Hm, min förra kommentar verkar inte ha kommit fram... Nåväl, jag provar igen! Det var jag som frågade i det tidigare inlägget. Tack för svar, det var roligt och intressant att läsa. Du och jag är nog både väldigt lika och väldigt olika. Jag tycker det är intressant att läsa om andras syn på religion, familjer, äktenskap mm. Jag är själv nygift så just nu är äktenskap extra intressant :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis! :) Önskar er allt det bästa.
      Räkna inte med att det alltid kommer vara lätt, men genom de våra sakerna formas fram något unikt som bara finns mellan de två personerna.
      Ge inte upp, man formas och blir bättre och bättre för varandra med åren,
      om det utvecklas bra.

      Radera
    2. Tack! Jag vet inte hur länge ni varit gifta men jag får önska detsamma till dig :)

      Radera