fredag 28 juni 2013

Patrik och jag lär känna varandra


Sitter här och saknar min blivande man :) Fast han bara är i huset bredvid och hälsar på.
Det är härligt när man efter ett tag med varandra upptäcker saker som utmärker ens
personlighet på något vis..
Skrattet, sättet att gå, eller vad som hellst, just för stunden kanske man stör sig på det speciella hos den andra, men det är just minnet av dom sakerna/detaljerna som får en att sakna personen.

Ibland kan jag sitta tätt intill bredvid honom och säga att jag saknar honom,
och så säger han "Jag är ju här gumman" Säger han med en tröstande kärleksfull stämma.
"Ja, med din kropp, men ditt fokus är på annat." Säger jag.
Han sitter och håller på med mobilen.

Ibland blir han väldigt pappig emot mig, det är en skön personlighet hos honom att han liksom säger till "ha inte fötterna på tapeten" "bit inte på naglarna" "kliv ner från fotöljen"
Jag tycker om det, för det är så gulligt att han lägger märke till alla detaljer liksom.

Vi sover inte ihop, för det kan leda i frestelse.
Men han kom och bäddade ner mig igår, och så säger han vilket kapitel ur bibeln jag ska läsa innan jag somnar.
Han själv har näsan i bibeln jämt jämt jämt jämt jämt,
ett tag klagade jag över att få förlite uppmärksamhet, Det tycker han är gulligt.
Han vill att vi ska läsa bibeln tillsammans varje dag,
det innebär att han sitter och läser medans jag lyssnar.
Jag har lite svårt med det, vill liksom läsa det som jag finner mest intressant för tillfället.

Sen är jag faktiskt tacksam när han inte tillåter mig köpa godis.
oftast får jag köpa godis och blir glad över det, men tacksamheten är skönare att bära för den räcker längre..
Det kan låta som att han är som en pappa för mig och jag som hans dotter,
men så är det inte riktigt, jag är lika mammig mot honom faktiskt. :D

"Har du borstat tänderna?" "Nej du får inte köpa ostbågar förrens du ätit upp dom vi har hemma först"
Har jag sagt t.ex
Han är lite rolig, för han brukar somna sittandes med kläderna på och lampan tänd,
för han läser sin bibel och så känner Han Guds närvaro komma och ska sitta och njuta,
och då somnar han.. Det är lite störande, för det är ju inte bra att somna så. :)

Idag var vi och hjälpte en väninna som heter Monika med flyttstädning,
vi fick en ny bekant som heter Jill. Dom är fantastiska människor!
Vi hade roligt ihop!

 

Jag är så glad och tacksam att min familj tycker mycket om Patrik.
Hoppas ni gillar oss också ;)

Lot of love sis //Johanna 

2 kommentarer:

  1. Att lära känna varandra innebär växa i förtroende. Det är samma sak med Gud. Ökande förtroende leder till en uppenbarelse från de intima hemligheter av Hans hjärta

    SvaraRadera
  2. När en man och en kvinna upptäcker att de älskar varandra, är det naturligt att ta ömsesidig hand av de minsta detaljerna för att göra honom / henne att må bättre. Det är en fråga om att bli gemenskap, som växer sig från varandras anden.

    SvaraRadera